Idén áprilisban 9090 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami az idei második legalacsonyabb szám – derült ki a Datahouse legfrissebb adataiból.
A tavaly áprilisi eredménytől 13,9 százalékkal marad el az idei, míg a 2020-asat 46,9 százalékkal múlta felül. Utóbbi esetében azonban ki kell emelni, hogy 2020 áprilisában zárva voltak az autókereskedések a járványügyi intézkedések miatt, és az év, sőt, az elmúlt évek leggyengébb hónapját produkálta az újautópiac. Az év első négy hónapját tekintve azonban 2021-hez és 2020-hoz viszonyítva is lemaradásban van a piac idén, előbbihez képest 11,6, utóbbihoz 2,8 százalékkal.
Egy hónapos kihagyás után ismét a Suzuki vezeti a forgalomba helyezett új személyautók piacát 1314 járművel és 14,46 százalékos piaci részesedéssel,
és a március nyertese, a Toyota ismét a második helyre szorult 1052 forgalomba helyezett személyautóval és 11,57 százalékos részesedéssel. A harmadik helyen továbbra is a Ford állt 914 autóval, amelyet a Volkswagen és a Kia követett, előbbi 791, utóbbi 576 személyautóval.
Az év első négy hónapját vizsgálva minimális a különbség a két, e szegmenst vezető márka között, a Suzuki idén eddig 5069 új személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, a Toyota pedig 4859-et. Előbbi ezzel 13,42, utóbbi 12,86 százalékos piaci részesedést szerzett.
A harmadik helyen álló Ford lemaradása azonban már jelentős; az év első négy hónapjában 3553 új személygépjárművet helyezett forgalomba, a negyedik helyen álló Volkswagen 2814-et, a Kia pedig 2729-et. Szegmensek tekintetében továbbra is a C-Alsó-közép kategóriás autók a legnépszerűbbek 9828 járművel, amelyet egy Suzuki modell vezet.
Az újautópiac gyengélkedése az autógyártás nehézségeire vezethető vissza, ugyanis a kereslet kimondottan magas, az alkatrész- és alapanyaghiány azonban visszafogja a gyártók termelését, hiába a magas rendelésállomány. Így az piac idei éve szinte kizárólag a gyártók termelési kapacitásától függ majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.