A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának (SZTFH) elnökének, Biró Marcellnek hétfői gazdasági bizottsági meghallgatásán az autópálya-koncessziók kérdése is szóba került, miután Tordai Bence, a Párbeszéd képviselője élesen bírálta a 35 évre szóló magyar sztrádakoncessziót.
Válaszában Biró Marcell egyrészt arra mutatott rá, hogy
a következő hétéves uniós költségvetési ciklusban nincs biztosítva közösségi forrás a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére.
Mivel azonban a kormány kiemelt nemzetgazdasági célként tekint a sztrádaépítésre, úgy határozott, finanszírozási forrásnak a koncessziót választja.
A hatóság elnöke a 35 éves időtartammal kapcsolatban arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt évtizedekben létrejött kétszáznál is több európai uniós autópálya-építési koncessziós szerződés között több tucat olyan található, amelyet a magyarnál hosszabb periódusra kötöttek.
Példaként említette
Biró Marcell ezek alapján úgy értékelt:
a 35 éves magyar időtartam egyáltalán nem kirívó az EU-s átlaggal összevetve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.