BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elvette az autóvásárlási kedvet a gyenge forint

Mind az új, mint a használt autók iránt jóval kisebb az érdeklődés idén, mint 2021-ben volt. A háború, a dráguló üzemanyagárak és az alkatrészhiány egyaránt hozzájárul a visszaeséshez.

Az év első kilenc hónapban 85 769 új személygépkocsi forgalomba helyezésével 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac – ismertette a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A Datahouse adatai szerint a 2021-es év azonos időszakhoz képest az elektromos autók száma jelentősen nőtt, csaknem másfélszer annyi, 3437 új elektromos autót regisztráltak idén az első kilenc hónapban, mint tavaly. Ennek ellenére a regisztrált új autók mindössze 4 százaléka tisztán elektromos, és hasonló arányt képviselnek a tölthető hibrid modellek.

Ez az összességében 8 százalékos piaci részesedés, amelyet a tisztán elektromos vagy tölthető hibrid autók adnak, igen alacsony, és mivel a növekvő energiaárak sokakat elrettenthetnek az ilyen modellek vásárlásától, a növekedés lelassulhat a közeljövőben.

A használt személyautók forgalma 99 292 darabos behozatallal alig változott éves összevetésben, és június óta a tavalyi szint alatt van, a visszaesés oka elsősorban a forint-euró árfolyam romlása.

Érik a trendforduló az európai újautó-piacon

Véget ért a tizenhárom egymást követő hónapja tartó lejtmenet, az európai újautó-eladások ismét pozitív irányban haladnak.

Az MGE éves szinten 125 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolt a januári előrejelzésében. Ehhez most annyit tettek hozzá, hogy akkor még nem volt háború, a járvány lecsengésével a piac helyreállására lehetett készülni. Az azonban most már jól látható, hogy az autóipar két nehéz esztendőt után az idén sem lélegezhet fel, a piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakába jutott, beleértve a javítási szolgáltatásokat is.

Az ukrajnai háború csak tetézte az amúgy is egyre súlyosabb csip- és alkatrészhiányt, és teljes káoszt okozott az ellátási láncokban.

A megrendeléseket a márkaimportőrök csak nagy csúszással tudják teljesíteni, a kínálat szűkült, a modellválaszték hiányos.

Az energiaárak rohamos emelkedése, az üzemanyagokkal kapcsolatos bizonytalanság és a tartósan gyenge forint további lassulást feltételez a hazai autópiacon – zárult a közlemény.

Sorban állnak az új autókért a kínaiak

Augusztusban az egy évvel korábbihoz képest hatalmasat ugrott az új autók értékesítése. Tavaly még a pandémia miatti lezárások is hatottak az eladásokra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.