„Ahogyan május 1-jével megalakult Magyarország második legnagyobb, tisztán magyar tulajdonú bankja, amely jelentős lépést tett a nagybankká válás folyamatában, ugyanígy tesz most jelentős lépést a társadalmi felelősségvállalás területén” – mondta Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója az Ökumenikus segélyszervezettel kötendő együttműködési megállapodás aláírásakor.
Hozzátette:
a stratégiai megállapodás három évre szóló együttműködést takar, és nem minden előzmény nélküli, hiszen már az elődbankok is együttműködtek a segélyszervezettel.
Kitért rá, hogy évente különböző célokat határoznak meg, idén három területre fókuszának, egyik a pénzügyi tudatosság fejlesztése, ami a bank stratégiájában is fontos, másfelől krízistámogatás (ez élelmiszer, gyógyszercsomagok eljuttatását takarja leginkább), harmadrészt a mostani energiaválság hatásait enyhítendő tanácsadási tevékenységgel – ez utóbbi keretében eszközvásárlással is – segítik a rászorulókat. E tevékenységekre százmillió forintos keretösszeg jut.
Az MBH Bank szerepvállalása tudatos, hiszen mintegy kétmillió lakossági és vállalati ügyfele van, a legtöbb fiókkal rendelkezik Magyarországon, és több mint kilencezer munkavállalót foglalkoztat. Összesített mérlegfőösszege meghaladja a 10 600 milliárd forintot, a nálunk elhelyezett betétállomány pedig a 6500-at.
Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnöke példamutatónak nevezte az együttműködést, kiemelve, hogy a bank legelső üzenetei között a társadalmi tudatosság szerepel, az összefogás mögött pedig emberi döntés van.
Az intézményükbe évente 60-70 ezer kérés fut be, jelentős részét tudják is teljesíteni, támogatni. Ezzel az együttműködéssel a lehetőségek megsokszorozódnak, egy segélyszervezet pedig akkor tud a leghatékonyabb lenni, ha komoly támogatói köre van
– mutatott rá, hozzátéve, hogy a megelőzésre és a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt fektetnek.
Rácsok Balázs, az Ökumenikus Segélyszervezet szociális igazgatója szerint a boldoguláshoz reziliencia, azaz rugalmas ellenálló képesség szükséges, a kialakult problémák esetén mindig fel kell tennünk a kérdést, mi magunk mit tudunk tenni. A program jelentőségének megértéséhez vissza kell ugranunk egy évet az orosz–ukrán háború kezdetéig, amikor is az elszabaduló energiaárak miatt újabb célcsoportok kerültek a szervezet látókörébe. A program tartalmát illetően hangsúlyozta, önmagában csak a segély nem jó megoldás. Amikor például valaki nem tudja kiváltani a gyógyszerét, vagy magas a rezsiszámlája, a szakemberek az előzményeket is feltérképezik, így kerül képbe a tudatos tervezés, az anyagi keretek felmérése, az együttműködés részét pénzügyi tanácsadás is képezi – utalt vissza rá.
A fenntartható segítségnyújtás keretében szintén vizsgálják az előzményeket, kiderülhet például, hogy egyetlen helyiséget fűtenek hősugárzóval, ilyenkor nem a villanyszámlák átvállalása, hanem ehelyett például klímatelepítés jelentheti a hosszú távú megoldást.
Ugyanez a szemlélet szükséges akkor, amikor 30-50 éves hűtők, fagyasztók javíttatásában kérnek segítséget, ezek fogyasztása miatt sokszor célszerűbb új gépek vásárlását támogatni. Ahhoz, hogy a szemléletformálás igazán hatékony legyen, a segélyszervezet munkatársait is továbbképzik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.