Információink szerint átnevezhetik az eddig csak tervasztalokon létező M81-es és M8-as autóutakat, amelyek a jövőben M200 néven képezhetik a hazai gyorsforgalmi hálózat részét. Az építtető és üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján egy műszaki térképen is már ez a jelölés szerepel.
A névnél azonban lényegesebb, hogy az autóút M0-s alternatívájaként szolgálhat, épp ezért óriási szükség lenne rá. Tavaly ugyanis az M0-son elérte a napi gépjárműforgalom a 100 ezret a déli szakaszokon, ezzel a legterheltebb és legzsúfoltabb gyorsforgalmi utak egyike, ami a jövőben biztosan nem fog változni. Magyarország földrajzi helyzetének felértékelődése azt vetíti előre, hogy tovább erősödhet a hazánkon áthaladó kelet–nyugat irányú tranzitfogalom.
Az M200-as gyorsforgalmi út tanulmányterveinek felülvizsgálatát és áttervezését az idei évben megkezdjük
– válaszolta a Világgazdaság kérdésére az MKIF, és azt is közölte, hogy az útszakasz az M1-es autópálya 13. számú főúti csomópontjától indul, és Székesfehérvár elkerülését, valamint az M7-es autópálya keresztezését követően, Sárbogárd térségében csatlakozik az M8-as gyorsforgalmi úthoz. Az M8-as gyorsforgalmi út terveit jelenleg az Építési és Közlekedési Minisztérium készítteti, a terveket a 2023 év végétől 2024 év végéig tartó időszakban veszik át, majd ezt követően folytatják az útszakaszok tovább tervezését.
A gyorsforgalmi utak építése a kiviteli tervek elkészülte, valamint az építéshez szükséges földterületek állam általi megszerzése után kezdődhet meg.
Ez nem mostanában lesz, tavaly novemberben a társaság 2028-at jelölte meg lehetséges dátumként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.