Az első félévében már ugyanannyival bővült a Prémium Egészségpénztár tagsága, mint tavaly egész évben. A csatlakozási és befizetési kedvet jelentősen megdobta a szolgáltatások és termékek árának emelkedése. Idén 12 százalékkal többen fizettek be, összességében 24 százalékkal többet, mint a tavalyi bázisidőszakban.
A befizetések több, mint 90 százaléka egyéni befizetés,
az elmúlt évben legtöbben, összességében a tagok 20 százaléka az 50-100 ezer forintos sávban fizetett be. A 500 ezer forint feletti befizetés a tagok nyolc százalékára jellemző, és az elméleti adókedvezményes határ, azaz 750 ezer forint felett két százalékuk tölti a számláját.
A legnépszerűbbek a magánorvosi ellátás, fogászat, gyógyszer, optikai termékek, gyógyászati segédeszközök, a felhasználás azonban jelentősen függ az életkortól.
A 40 év alattiaknak kifizetett összegek 40 százaléka magánorvosra és fogászatra megy el, 25 százaléka gyógyszertári vásárlásra,
az 50 év felettiek körében pedig a gyógyszerkiadás válik meghatározóvá,
ami a költések 45 százalékát teszik ki. A korcsoport esetében a szolgáltatások 30 százalékra esnek vissza.
A kosárérték, a szolgáltatásokra és termékekre kifizetett összeg mintegy 10 százalékkal nőtt, azaz nem követte le teljesen az inflációt, de a benyújtott számlák összértéke 26 százalékkal magasabb, mint 2022 hasonló időszakában.
Magánorvoshoz megyünk, de az egészségpénztárra még nem szokott rá a többségKétszer annyit költenek a magyarok magánegészségügyi kiadásokra saját zsebből, mint az uniós átlag, viszont ennek csak a töredékét fizetik egészségpénztáron keresztül. A hazai egészségpénztárak taglétszáma még mindig nem éri el az egymillió főt, noha a pénztári tagság jól kamatoztatható. |
A megtakarítási kedvet növelik az áremelkedések is. A leggyakrabban igénybe vett vizsgálatok ára Budapesten átlagosan 13,6 százalékkal, vidéken pedig 36,5 százalékkal emelkedett 2023 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest.
A Világgazdaság érdeklődésére a Prémium közölte, hogy
a tagok pénztári számlán lévő átlagos vagyona 85 ezer forint.
Az egyenlegek azonban gyorsan változnak, az aktív tagok jelentős része nem tart a pénztárban megtakarítást, hanem a csodakártya révén a szolgáltatás igénybevételével egyidejűleg tölti fel.
A megtakarítók körében nem ritkák a több millió forintos egyenlegek sem. Több, mint 1500-an rendelkeznek egymillió forint feletti összeggel, a legnagyobb megtakarítás pedig közelíti a 6,5 millió forintot.
A Prémiumhoz benyújtott legnagyobb összeget, egy csaknem hatmillió forintos számlát magánorvosi szolgáltatásra fizették ki – tudtuk meg.
A közel kétszer annyi új belépő mellett a kilépők száma 5 százalékkal csökkent. A taglétszám év végére elérheti 330 ezret a Prémiumnál, ami idén 5 százalékos bővülést jelenthet.
A Prémium Egészségpénztárnál tapasztalt robbanásszerűen megugró befizetések mögött több tényező áll. Az egyik a költségtudatosság erősödése, ami nem meglepő, tekintve az elmúlt két év drasztikus áremelkedését, amit a növekvő kosárértékek és a leadott számlák tükröznek.
Hozzájárult az eredményhez, hogy a pénztár az elmúlt másfél évben marketing stratégiát váltott, megújította, fiatalossá tette az arculatot, nagyobb hangsúlyt fektetett PR kommunikációra és a pénztár piacon egyedülálló módon több nagy értékű média kampányt futtatott befizetés, illetve belépés ösztönző céllal.
Pataki Tímea a pénztár ügyvezetője így kommentálta a történteket a Világgazdaságnak:
Magunk is meglepődtünk a külső kommunikációnk hatékonyságán, különösen azon, hogy szinte azonnal érezhető volt a hatás, a belépések száma nagyon gyorsan emelkedni kezdett.
Az újakról elmondható, hogy határozottak, szinte azonnali a pénztár használatuk, már az első hónapokban aktívak: rendszeresen és nagy összegben fizetnek be egészségszámlájukra, számlákat adnak le és plusz kényelmi szolgáltatásokat igényelnek.
A meglévő tagoknál is nőtt a pénztár presztízse a külső jelenlét által, ami a befizetési hajlandóságukon látszik leginkább – tette hozzá Pataki Tímea.
A legnagyobb versenyelőnynek az úgynevezett Csodakártya szolgáltatás számít, aminek lényege, hogy a tagoknak nem kell előre feltölteniük egészségszámlájukat, hanem azt összekötik a bankkártyájukkal, így az egyenleg a vásárlással egyidejűleg töltődik fel. A közel 50 ezer csodakártyás ügyfél csaknem kétszer annyi adóvisszatérítésnek örülhet a következő év elején, mint a lehetőséget nem használók – hangsúlyozta az ügyvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.