BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A MÁV a Tarnamentén élők kárára késlekedik

A térségnek súlyos terhet okozó közúti kőszállítás már vasútra helyezhető lenne, de a vasúttársaság hónapok óta késik a megfelelő döntések meghozatalával.

A héten Verpeléten egyeztetésre ültek össze Horváth László országgyűlési képviselővel a közútkezelő, valamint a rendőrség helyi vezetői, az illetékes minisztérium vezető munkatársai és a polgármesterek – írja a Heol.

20220504 Eger

Vasúti átkelő a Sas út, a Kertész út és a Kistályai út kereszteződésénél.

Fotó: Huszár Márk HM
Heves Megyei Hírlap
Fotó: Huszár Márk

A céljuk az volt, hogy közelebb jussanak a megoldáshoz, amely a térségben visszaszorítja a közúti kőszállítást a vasútra terelésével. Horváth László már korábban is úgy fogalmazott, hogy a teherautókkal történő kőszállítás a Mátraalja és a Tarnamente térségének legsúlyosabb problémájává vált az elmúlt évtizedek alatt.

Mint ismert, a honatya kezdeményezésére 2021. május 6-án aláírásgyűjtés indult tizenkét mátraaljai és tarnamenti településen – Kisnána, Domoszló, Markaz, Abasár, illetve Tarnaszentmária, Verpelét, Feldebrő, Aldebrő, Tófalu, Kápolna, Kompolt és Kál összesen húszezer lakója körében –, hogy a kormány segítségét kérjék a kőszállító kamionok okozta áldatlan állapotok megszüntetésére.

Alig három hét alatt több mint ötezer aláírás gyűlt össze, amelyeket Horváth László 2021. május 25-én eljuttatott a parlamenti döntéshozókhoz.

Az igazi kiút a kőszállítás sínre helyezése Verpelét és Kál-Kápolna vasútállomás között, mert megvannak a feltételek és a lehetőségek, amelyek ehhez szükségesek – mondta országgyűlési felszólalásában a képviselő. A Kál-Kápolna és Recsk közötti vasúti vágányt az első Orbán-kormány ideje alatt felújították, teherbírását megnövelték, épp azért, hogy a kőbányákból a követ vasúton lehessen szállítani.

Ezt a vonalat a Gyurcsány-kormány bezáratta, újranyitása azóta sem sikerült – mutatott rá 2021. májusában Horváth László.

A kormány még az év júniusában 1 milliárd 300 millió forintot biztosított egy vasúti kőátrakó kialakítására Verpeléten. A munka 2021 novemberében el is kezdődött, és már befejeződött. A vasúti szállítás azonban mind a mai napig nem indult meg. Horváth László beszámolt arról, hogy ezen a héten Verpeléten sorra vették az intézkedési lehetőségeket. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.