BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A GFM cáfolta, hogy december elsejéig fizetni kell a repülőtérért

Hamis az az állítás, hogy december elsejéig fizetési kötelezettsége lenne a magyar államnak a repülőtér visszavásárlása vonatkozásában – cáfolta a Gazdaságfejlesztési Minisztérium a sajtóban megjelent híreket.

A repülőtér visszavásárlásával kapcsolatos tárgyalások ütemezetten, az együttműködés jegyében és megfelelően haladnak a partnerek között – tájékoztatta a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) a nyilvánosságot. 

Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi RepülőtérFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG A képen: utasterminál
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A tárgyalások részleteiről az előzetes megállapodásnak megfelelően a felek nem kívánnak több információt megosztani annak érdekében, hogy az üzleti érdekek ne sérüljenek, a tárgyalások sikeresen zárulhassanak.

A minisztérium leszögezte:

a hamis felvetések komolyan ártanak a magyar érdekek sikeres képviseletében. 

A tranzakció célja az, hogy a Gyurcsány-kormány által elherdált kiemelkedő stratégiai eszköz, azaz a reptér újra magyar többségi tulajdonba kerülhessen – így fogalmaztak utalva arra: ezzel kijavítanak egy igen súlyos történelmi hibát.

A magyar állam korábban csökkentette tulajdonrészét a Vienna Insurance Group biztosítócsoport magyarországi üzletágában, hogy finanszírozást teremtsen elő stratégiai fontosságú eszközök – köztük a Budapest Airport – megszerzéséhez.

Ezt megelőzően a Világgazdaságnak Lóga Máté, a GFM államtitkára erősítette meg: a kormány a reptér visszavásárlása miatt adta el az Erstében lévő részesedését

Azt látjuk, hogy a reptérben óriási lehetőségek vannak, amelyet ki kell használni 

– mondta az államtitkár. 

Nem véletlenül vetett szemet az állam Ferihegyre, igen jól indította az őszt a reptér: szeptember végén már megközelítette a 11 millió főt a Budapest Airport utasforgalma. Szeptemberben 1 millió 366 ezer utas fordult meg a légikikötőben, 15,2 százalékkal több, mint a tavalyi azonos időszakban.

A Világgazdaság októberben számolt be arról, hogy a GFM korábban kezdeményezte a légi közlekedési törvény módosítását. Ennek alapján egyre biztosabb, hogy egy állami céghez kerül a Budapest Airport – írtuk akkor.

A magyar állam még 2021-ben nyújtott be nem kötelező érvényű ajánlatot 4,44 milliárd euróról szólóan a reptér visszavásárlására, ám a válság közbeszólt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.