Sorban érkeznek és a Magyar Vasúttörténeti Parkban folyamatosan öltik magukra a startos gúnyát az Akiemtől bérelt Siemens ES64U2V7 Eurosprinterek – írja az Iho, hozzátéve, hogy ezzel már ötre nőtt a számuk, és az év végéig mind a 15 forgalomba fog állni.
Mint ismert, a bemutatkozásuk nem sikerült túl jól: október 9-én áll forgalomba az első példány, ám a visszafelé úton ajtóvezérlési hiba lépett fel, emiatt ki kellett vonni a forgalomból.
A lap szerint a MÁV-Start elsősorban azért döntött a tizenöt Eurosprinter lízingelése mellett, mivel az osztrák nemzeti vasút ÖBB december 10-től nem fogja engedni az osztrák vonalakra az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer kettes szintjét (ETCS L2) használni képes fedélzeti berendezéssel fel nem szerelt mozdonyokat.
A Start viszont hiába üzemeltet harmincöt korszerű mozdonyt (tíz 470-es sorozatú Siemens Eurosprintert és huszonöt 480-as Bombardier Traxxot), ezek egyikét sem látták még el a nemzetközi szinten egyre fontosabbá váló berendezéssel. Az Akiem-Eurosprinterek viszont ezt még 2008 körül megkapták. Ennek érdekében a MÁV-Start a MÁV Rail Tours Kft.-n keresztül tizenöt, ETCS L2-vel ellátott, Siemens ES64U2-es Eurosprinter mozdonyt bérel a vasúti járművek bérbeadásával foglalkozó, franciaországi központú Akiemtől.
A korábban a Dispolok/Siemens Dispolok, majd az MRCE/MRCE Dispolok lízingcégeket erősítő gépeket az Akiem 2023-ban vásárolta meg. Mivel ezek a mozdonyok már gyakorlatilag a 2004-es forgalomba állításuk óta bejárhatnak Magyarországra, gond nélkül lehetett csomagban értékesíteni őket, ezen a Start-Rail Tours együttműködés kapva kapott is. Mi is megírtunk róla, hogy használtak ugyan, de szakemberek szerint kiváló a műszaki állapotuk, ráadásul kifejezetten erős mozdonyokról van szó, a 80-90 tonnás járművek maximális végsebessége 230 kilométer per óra.
A korszerű villamosmozdonyok eleinte az ország keleti felén, belföldi intercityken kezdtek el dolgozni, alapvető felhasználási területük azonban majd a bécsi eurocityk lesznek, valamint egyes vonatok továbbítása Ausztriában, az osztrák railjet Taurusok magyarországi közlekedésének kilométer-kiegyenlítése okán. Az év végéig mind a tizenöt Akiem-Eurosprinter forgalomba áll.
IC560 Tokaj – IC606 Nyírség–Kraszna – szerelvénymenet Nyíregyházára – 6238
IC617 Nyírség – IC658 Tokaj
IC182 Hernád–Zemplén – 5335 – IC524 Zemplén – IC501 Zemplén – IC191 Hernád–Zemplén
IC372 Zaránd (Lőkösházáig) – IC376 Körös (Békéscsabáig)
IC564 Tokaj
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.