Az MBH Befektetési Bank Zrt. önálló entitásként képviseli az MBH Csoportot a befektetési szolgáltatások piacán, és az a célja, hogy a befektetési termékportfóliót egységesen, egyablakos kiszolgálással értékesítse – hangzott el a pénzügyi szolgáltató csoport vezetői által tartott csütörtöki sajtótájékoztatón.
Szabó Levente, az MBH Bank egyedi kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese szerint az MBH Befektetési Bank – amely évtizedekig MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank néven működött – az MBH Csoport tagjaként, de egy különálló, befektetési termékekre és szolgáltatásokra specializálódott bankként kíván jelen lenni a piacon. Ennek az angolszász modellt követő felállásnak az az előnye, a befektetési bank sokkal rugalmasabban – és persze gyorsabban – tud reagálni akár a szabályozói, akár a piaci változásokra. A magyarországi piac pedig – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes – már van olyan fejlett, hogy ez az önálló befektetési bankra épülő modell itt is sikeresen tudjon működni.
A befektetési bank első körben a lakossági ügyfélkört, később a vállalati és más intézményi ügyfeleket is kiszolgálja majd. Brezina Szabolcs, az MBH Befektetési Bank vezérigazgatója elmondta:
az MBH Csoport összesen 240 ezer értékpapírszámlát vezet ügyfeleinek
– évi több mint 200 ezer tranzakcióval –, amelyből a korábbi Takarékbank befektetési szolgáltatásait igénybe vevő, 124 ezer értékpapírszámla-tulajdonos ügyfél már most is az MBH Befektetési Bank szolgáltatásait kapja.
A csoport üzleti és stratégiai célja, hogy a jelenleg még az MBH Bankban lévő, értékpapírszámlával rendelkező és befektetési szolgáltatással érintett valamennyi ügyfél (lakossági és vállalati) az MBH Befektetési Bankba kerüljön: a migráció megvalósíthatósági ütemezése még tart, a folyamat várhatóan 2024. első felében fejeződik be.
Az elhangzottak szerint az MBH Befektetési Bank célja, hogy – a magas színvonalú szolgáltatásoknak köszönhetően – növelni tudja piaci részesedését, és piacvezető szerepet töltsön be a hazai befektetési szolgáltatási piacon, mind az ügyfelek számát, mind a kezelt állományokat illetően. A széles termékpalettán túl az újszerű, webes és mobiltechnológiára épülő kiszolgálási útvonalakra és módszerekre is építenek. Brezina Szabolcs rámutatott: a teljes magyar befektetési szolgáltatási piacon nagyon alacsony a penetráció, így óriási a növekedési lehetőség – és az új ügyfelek bevonásában rejlő potenciál is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.