BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kitört a karácsonyi halárháború a diszkontokban

Az ünnep közeledtével egymásra licitálnak a halakra nyújtott kedvezményekkel a diszkontláncok. A tét nagy, hiszen a szakmai becslések szerint a karácsonyi szezonban fogy el az éves étkezési halmennyiség negyven százaléka.

A hal a Lidlnél már az ősszel hangsúlyos termék lett, a piacvezető diszkontlánc ugyanis azóta minden héten „halpéntekeket” tart, és az akció meghirdetésekor 15 százalék kedvezményt nyújtott a friss halak árából. November óta pedig több üzletükben is elérhetők a csomagolás nélküli, lédig tenger gyümölcsei termékek. A Lidl a halfogyasztást támogató akcióját az egészségtudatos táplálkozás elterjedésének támogatásával indokolta. Tény, hogy Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (Ma-Hal) adatai szerint európai összevetésben a magyar halfogyasztás az egyik legalacsonyabb.

lidl_IMG_8386_LUS
Felpörgött a karácsonyi termékek akciózása.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az egy főre eső halfogyasztás a 2013-ban mért 5,4 kilogrammról 2021-re már 6,52 kilóra emelkedett, de ez is jelentősen elmarad a 20-22 kilós európai átlagtól, amely pedig még mindig csak kevesebb mint a fele a francia, spanyol és a portugál adatnak. 

A szakmabeliek szerint a hal egészségre gyakorolt hatását jól jelzi, hogy ezek az országok a várható élettartamban is élen járnak.

Vélhetően a Lidl halpéntekjeire reagált az Aldi, amely a csütörtököt nevezte ki saját halakciója napjának, és akkor 20 százalék kedvezményt kínált a halakra. Persze erre is jött a válasz, a Lidl a halpéntekeken már 25 százalékos akcióval kínálja a halakat.

A Pénzcentrum az Aldi akciós újságjából vette észre, hogy karácsonyi halakciójuk ezt is megfejelte, és már 30 százalékos az árleszállítás. A portál szerint a Lidlnél is sem tétlenkedtek, és 

a halpéntekeken már 25 százaléknál nagyobb árleszállítást is kínáltnak, 

sőt, karácsony előtt – szerdától szombatig – a friss, bőrös lazacfilét egyenesen 35 százalékkal fogják olcsóbban adni. Az árháború legújabb fejezete az, hogy a Lidl egy hirdetésben hasonlította össze néhány karácsonykor jellemző termék árát, amelyből mindegyik terméknél a Lidl jött ki jobban az egy kilóra vetített árakban: a narancsnál a saját 379 forintos ára áll szemben az Aldi 449 forintjával, a friss bőrös lazacfilénél 5290 kontra 5629 forintot mutatott az árösszehasonlítás, a legközelebb a ponty árában volt a két lánc: a 2990, illetve 2999 forinttal.

A halászok állítják: a karácsonyi halnál megállították az inflációt

A tavalyi árakon kerülhet az asztalra a karácsonyi hal.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.