A karácsony előtti időszakban a magyar internetezők egyértelműen az elektronikai és műszaki cikkeket keresik – derült ki a Jófogás kutatásából. Mint írták, ebben a kategóriában akár 20 százalékkal is nőtt a kereslet.
Kategóriák szintjén ezt az otthon és a szabadidő követi. Az előbbiben felhasználói érdeklődés szempontjából a barkácseszközök és a kisebb-nagyobb bútorok (szekrények, fotelek, asztalok, kanapék), az utóbbiban pedig az építőjátékok (a legóval az élen), valamint a könyvek és bakelitlemezek, illetve az ehhez kapcsolódó lemezjátszók viszik a prímet.
Ahogy korábbi, Magyarország lakosságára vonatkozóan reprezentatív kutatásunkból is kiderült, a rendszeresen internetezők csaknem kétharmada néz, ad el vagy épp vásárol használt terméket az interneten
– mondta Takács Borbála, a Jófogás marketing- és kommunikációs igazgatója. Hozzátette, hogy ez a karácsonyi csúcsidőszakban sincs másképp. A kiemelt termékkategóriákban ilyenkor egyértelműen kiugró keresletet látnak az év többi hónapjához viszonyítva.
Hemzsegnek a csalók a Jófogáson és a Facebook Marketplace-en: ezekre figyeljen!Idén csaknem 400 online piacteres csalásról érkezett bejelentés a Kibervédelmi Intézethez. |
A tudatos, fenntartható fogyasztási szokások térnyerése mellett az is a másodpiacon megfigyelhető keresletnövekedéshez vezet, hogy a használt cikkek átlagára az új termékek piacával szemben csak minimálisan vagy egyáltalán nem mutat emelkedést: a három ilyenkor legnépszerűbb kategória közül egyedül a szabadidősben láttunk egy 11 százalékos átlagár-növekedést – emelte ki Takács Borbála.
Érdekesség még, hogy konkrét tárgyakra vonatkozó keresőszavak tekintetében a legkomolyabb ugrás a diafilm (141 százalék), a díszvilágítás (136 százalék) és a szárítógép (42 százalék) kifejezésnél tapasztalható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.