BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kártérítést kapnak a Vodafone-ügyfelek, ennyi pénz jár a keddi összeomlásért

Kártérítést ad a Vodafone a Vodafone TV szolgáltatásban bekövetkezett kimaradás miatt. Az ügyfelek a következő számlájukban láthatják majd az 1000 forint jóváírást.

A Vodafone Magyarország 1000 forintot jóváír a január 2-án történt szolgáltatáskimaradás után. Ezt a pénzt a januári havidíjból kapják vissza az ügyfelek, ezt a következő számlán láthatják majd. Az érintetteket sms-ben is értesíti majd a cég.

Budapest,,Hungary,-,1,November,2021:,Vodafone,Company,Logo,Close-up,
Fotó: Shutterstock

A Vodafone az Economxszel tudatta a kompenzáció részleteit.

Január 2-án teljesen leállt a Vodafone és a Telekom összes szolgáltatása. Órákon keresztül nem volt elérhető az internet, a televízió és a telefon sem. A szolgáltatás estére helyreállt, de ekkor és még január 3-án is történtek fennakadások.

A két vállalat közlése szerint a problémát egy áramellátási hiba okozta. 

A Vodafone úgy tájékoztatott, hogy áramszünet okozta a problémát.

Cikkünk kapcsán a Vodafone a következő tájékoztatást adta, a kompenzációra 

A Vodafone Magyarország sajtóosztályán elmondták, hogy a Magyar Telekom Cloud & DataCenterben (Dataplex) bekövetkezett váratlan áramkimaradás miatt a bérelt infrastruktúrán nyújtott szolgáltatási területeken a Vodafone TV szolgáltatások helyreállítási ideje közel 24 órára nyúlt, amelynek oka a hirtelen áramkimaradás okozta, egymástól függetlenül jelentkező hibák feltárása és megoldása volt. A január 2-3. közötti időszakban a Vodafone TV szolgáltatásban bekövetkezett szolgáltatáskimaradás kompenzációjaként a Vodafone Magyarország az érintett ügyfelek januári havidíjából 1000 Ft-ot jóváír, melyet a következő számlán érvényesít. Az érintett ügyfeleket sms-ben és számlalevelekben tájékoztatják a jóváírás részleteiről.

Ahogy arról korábban írt a Világgazdaság, a Magyar Telekom is tájékoztatott a kimaradás részleteiről. Azt írták, hogy villamosenergia-ellátási probléma miatt a Telekom IPTV és Telekom TV szolgáltatásai, valamint a mobil-hangszolgáltatás elérhetősége január 2-án kedden délelőtt akadozhatott. A központi funkciókat ellátó hálózati berendezések redundáns, szünetmentes rendszerrel és generátorral védett villamosenergia-ellátással rendelkeznek. A szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén a villamosenergia-ellátó rendszerben komplex probléma keletkezett, a redundáns villamosenergia-ellátásban is rövid időre szolgáltatási üzemszünet következett be.

Továbbra sincs magyarázat arra, hogy ha van több, egymástól független forrású áramellátásuk (ezt hívják redundanciának), s generátoruk is, akkor miért nem tudták elkerülni az üzemszünetet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.