Bebetonozták a Kalocsa–Paks új Duna-híd utolsó elemének pályalemezét, ezzel a 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd három részből álló szerkezete összezárult. A 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jókora gazdaságélénkítő hatása várható a térségben.
Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során megközelítőleg 28 ezer köbméter betont épített be, az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az 5 ezer tonnát. Emellett 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítőkábeleket, a vízépítési műtárgyakhoz és a pillérvédelemhez 82 300 tonna követ használtak fel.
Az utolsó elem beemelését követően még bőven akad munka: így a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjelfestések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és a légiakadály-jelző felszerelése.
A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa–Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán.
A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában valósul meg, a kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat megépítése 92 milliárd forintba került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.