Évről évre csökken a nyomtatott lapok jelentősége a tájékoztatás piacán, főként a heti (mínusz 25,2 százalék), illetve havi és időszakos (mínusz 23,5 százalék) kiadványok körében nagy a visszaesés, miközben a napilapok tábora csak kisebb mértékben, 5,7 százalékkal csökkent – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából.
A nyomtatott napilapok közül a Blikk a legkeresettebb, 2022-ben átlagosan 48 192 példányban jelent meg, majd a Kisalföld (31 090) és a Bors (25 256) következik. Azonban ha a lapok olvasottságát nézzük, akkor a Kisalföld kikerül az élbolyból, a sorrend a Blikk, a Bors és harmadik helyen a Nemzeti Sport. Ezeket a lapokat legalább 200 ezren veszik kezébe naponta.
Az NMHH adatai szerint míg egy átlagos hetilapot 2021-ben még közel 52 700 példányban jelentettek meg, addig 2022-ben már csak 39 400 példányban nyomtattak. Igaz,
ennek hátterében az is állhat, hogy a korábbi adatok szerint legolvasottabb hetilap, a Nők Lapja vonatkozásában ezúttal nem közölt auditált adatokat
a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szervezetet (Matesz). Azonban a Kiskegyed (121 663 példány) és a Színes RTV (111 031 példány) 2022-ben is meghaladta a százezres példányszámot.
Olvasottság terén a Szuperinfó vezet a hetilapok között, megjelenésenként 1,35 millió olvasó vette a kezébe, míg a ritkábban megjelenő nyomtatott sajtótermékek közül az ingyenes Patika Magazin volt a legnépszerűbb.
Azon lapok körében, amelyek online is jelen vannak, ugyancsak a Blikk áll az élen, amelyet 2022-ben naponta 961 ezren olvastak, míg a Bors online látogatottsága 294 ezerről 461 ezerre nőtt. A Nemzeti Sport online változatára viszont kevesebben voltak kíváncsiak, 247 ezerről 211 ezerre csökkent a napi látogatók száma.
A 2021-es forgalmi adatokhoz képest az átlagos heti felhasználószám közel százezerrel nőtt a Nők Lapja, kétszázezerrel a 168 Óra, a Mandiner és a Ripost, illetve háromszázezerrel a Story weboldala esetében 2022-ben. A Ripost.hu (Ripost7) és a Hvg.hu (HVG) kiemelkedik a vizsgált oldalak közül, hiszen előbbit 1,73, utóbbit pedig több mint 1,37 millió ember kereste fel hetente, bár a két listavezető internetes lap helyet cserélt 2021-hez viszonyítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.