BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kortárs művészeti szabadegyetem indul üzletembereknek

Elindítja az első hazai Art & Business üzleti szabadegyetemet a Hungarian Art & Business és a Kortárs Műgyűjtő Akadémia. Az ötalkalmas kurzus olyan alapismereteket biztosít az üzleti szereplőknek, amelyeket ma már illik tudni a versenyszférában a kortárs művészetekről.

A kortárs művészet nem csak kreatív és inspirációs forrás, de hidat képez az üzlet és a kultúra között: globális szinten és már Magyarországon is fontos üzleti kommunikációs és társasági téma – derült ki a Hungarian Art & Business közleményéből.

Hungarian Art and Business
Üzleti körökben a kortárshoz nem érteni ma már szégyen.
Fotó: Hungarian Art and Business / Facebook 

Egyre több vállalat és magánszemély ismeri meg és ismeri el a kortárs képzőművészetet mint befektetési formát, a céges gyűjtemények divatba jöttek, illetve a kortárs és a branding kapcsolódása is fókuszba került. Ezért az üzleti körökben ma már egyre inkább elvárás, hogy a szereplők rendelkezzenek bizonyos alapismeretekkel és kompetenciákkal ezen a téren.

Ezt az igényt ismerte fel a Hungarian Art & Business (ArtHAB) és a Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA), és a kor szavára reagálva február 20-án elindítják az első Art & Business üzleti szabadegyetemet az Andrássy úti intézményben. Az előadás + kerekasztal formában megvalósuló, kéthetente, kedd esténként látogatható kurzus gyakorlatorientált tematikája olyan területeken ad rendszerszemléletet, mint az üzleti és a művészeti világ globális helyzete, a kortárs művészet szerepe a marketing- és PR-stratégiákban, helye a luxusiparban, kapcsolata a fenntarthatósággal és a kortárs műtárgy mint befektetés

„Üzleti körökben a kortárshoz nem érteni ma már szégyen. A kortárs művészettel kapcsolatban a legtöbb alkalommal az »ilyet én is tudok«, a »hát ez nem művészet« és a »bolond, aki megveszi« kijelentésekkel találkozom. Azonban fel kell tennünk magunknak ilyenkor a kérdést, hogy vajon miért kelnek el olyan kortárs alkotások több millió dollárért, amelyekre a klasszikus művészetlátáshoz szocializálódott szemünk a legkevésbé tudja azt mondani, hogy »szép«. Miért keresik mégis a nagy márkák a kortárs megoldásokat, miért és hogyan alkalmazzák a kortárs művészetet a márkakommunikációban? Ilyen és hasonló kérdésekre keressük a válaszokat az első Art & Business szabadegyetemen, amelyet elsősorban olyan üzletembereknek, pénzügyi, PR-, marketing- és kommunikációs szakembereknek ajánlunk, akik kényelmesen és gyorsan szeretnék megszerezni ezt a trendi és ma már alapvetőnek számító tudást” – mondja Gajzágó György kurzusvezető, a CCA alapítója. Hozzátette:

„Az a cél, hogy ezen az élményorientált kurzuson a résztvevők üzletileg jól konvertálható, strukturált és naprakész ismeretekre tegyenek szert.

Ne felejtsük el: a tájékozottság az új műveltség! Remélem, hogy minél több hallgatónk szerez ezzel versenyelőnyt azokkal szemben, akik inkább mintakövetők maradnak, mert lassabban reagálnak a kor igényeire.”

A szervezők azt ígérik, hogy az első alkalommal – február 20-án – eloszlatják a kortárs művészettel kapcsolatos kétségeket és félreértéseket, és képet adnak az art world globális rendszeréről, protokolljairól és meghatározó mozgató mechanizmusairól. A hallgatók megértik majd az összefüggéseket, és megismerhetik, hogy melyek a fő kortárs trendek a világban, és hogyan lehet ezekhez üzletileg kapcsolódni.

A kurzus napijeggyel és bérlettel is látogatható. Azok, akik minden modult meghallgatnak, a tanfolyam végén oklevelet kapnak.

Hatalmas Hantaï-művel sokkol a bevállalós művészeti intézmény, a HAB

Budapest egyik legújabb művészeti tere, a Hungarian Art & Business művészeti igazgatójával, Vékony Déliával beszélgettünk.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.