Komoly érdeklődést hozott az idén rajtolt lakásbiztosítási kampány, amelynek határideje ma jár le: a szerződések száma meghaladhatja a 300 ezret az MBH Bank szerint.
Az eddigi tapasztalatok szerint a határidős teendőik elvégzésével általában hajlamosak kivárni a magyarok, így a kampány végére jelentősen megnőtt az érdeklődés az ingatlantulajdonosok részéről. Bár a lakásbiztosítási kampány időszaka márciusra esik, a húsvéti ünnepekre való tekintettel idén kissé kitolódott a határidő.
Fontos, hogy a határidő a biztosítóhoz való beérkezésre vonatkozik, tehát ha postán adjuk fel a felmondást, kalkulálni kell néhány napnyi átfutási idővel is.
A kampány időszakában csak akkor lehet váltani, ha az ügyfél a díjfizetési kötelezettségének rendszeresen eleget tett a megszűnés napjáig, és ebből adódóan semmilyen tartozása nincs a biztosítónál. A megszűnés napja a felmondásnak a biztosítóhoz beérkezését követő 30. nap, tehát ettől az időponttól érdemes datálni az új szerződést, hogy az ingatlan átmenetileg se maradjon biztosítási védelem nélkül.
Ha pedig az ügyfél negyedéves, féléves vagy éves rendszerességgel előre fizette a díjakat, a szerződés felmondása után a biztosító arányosan visszafizeti a megszűnés után arányosan fennmaradó részt.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nemrég bemutatott adatai szerint százezer új szerződést kötöttek az ügyfelek a kampány első felében, további 61 ezren pedig átdolgozták meglévő szerződésüket egy olcsóbbra és/vagy magasabb minőségűre.
A kampányról szólva Kandrács Csaba, az MNB alelnöke elmondta, hogy még mindig egymillió olyan lakóingatlan van, amelyre nem kötöttek egyidejűleg az ingó és ingatlan vagyonra biztosítást (vagy egyáltalán nincs szerződés). A teljes lakóingatlanszámhoz hozzátartoznak azok az ingatlanok is, amelyekben nem laknak életvitelszerűen, ez a szám az elhangzottak szerint hatszázezer, a teljes ingatlanállomány a KSH szerint nagyjából 4,5 millió.
A hárommillió biztosítási szerződésből két és fél millió azok az aránya, amelyek ingóság- és ingatlanfedezetet egyaránt nyújtanak. Duplázódott a fogyasztóbarát termékek száma, de nem cél az, hogy mindenki ilyen szerződést kössön, sokkal inkább a tudatosság, a felülvizsgálat. A verseny kifejezetten élénk, a jegybank többek közt próbavásárlással monitorozza a piacot.
A viszonylag magas lakásbiztosítási arány ellenére évek óta fennálló probléma, hogy a lakások jelentős része alulbiztosított:
a felmérés szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente biztosítását.
Mindenkinek érdemes tüzetesen átnézni a meglévő szerződésétHa előkeressük a lakásbiztosítási szerződésünket, több részletelemét megvizsgálva könnyen rájöhetünk, hogy van tennivalónk, és lépnünk kell – nyilatkozta a Világgazdaság lakásbiztosítási kampányról szóló vidcastsorozatának ötödik részében Bara Ágnes, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértője. Az egyik alapvető kérdés, hogy mióta él a szerződés, hiszen, ha többéves – netán még régebbi –, akkor számos olyan pontja lehet, amely már nem tükrözi a mostani viszonyokat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.