Az elmúlt évtized munkájával elértük, hogy Magyarország ma már híd szerepet tölt be Európa és Kína gazdasági együttműködésében – jelentette ki a Pénzügyminisztérium keddi közleménye szerint Varga Mihály, miután Lan Foan kínai pénzügyminiszterrel tárgyalt Pekingben.
A magyar tárcavezető kiemelte,
Kína mára Magyarország legnagyobb Európán kívüli befektetőjévé
és legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, pénzügyi kapcsolataink folyamatosan erősödnek. A magyar kormány álláspontja világos: blokkosodás és elzárkózás helyett a gazdasági együttműködés erősítésére van szükség Európa és Kína között. A kormány ezzel összhangban folytatja a keleti nyitás politikáját, amelynek köszönhetően Magyarország és Kína gazdasági kapcsolatai évről-évre erősödnek.
Kína Magyarország kilencedik legfontosabb kereskedelmi partnere a tavalyi adatok szerint, részaránya a teljes magyar külkereskedelemben eléri a 4 százalékot, ezzel a legfontosabb Európán kívüli partnere hazánknak. A tárcavezető kiemelte: tavaly Kínából érkezett a legtöbb beruházás Magyarországra, mára hazánk vált a kínai befektetések első számú célpontjává Európában.
Kiemelkedő ezek között a CATL 3 ezer milliárd forintos, a Huayou Cobalt 520 milliárd forintos és a BYD több milliárd eurós beruházása Szegeden
Varga Mihály jelezte, hogy a kínai pénzügyminiszterrel egyetértettek abban, hogy tovább kell fejleszteni a két ország infrastrukturális összeköttetését, kiemelten a közvetlen légi közlekedést. Ezt erősíti az a kedden létrejött megállapodás is, amely egy új, rendszeres légi áruforgalmi járattal erősíti Magyarország logisztikai elosztó szerepét a közép-kelet-európai régióban.
A Budapest–Belgrád vasútvonal korszerűsítéséről szólva Varga Mihály kiemelte: Magyarország, Kína és Szerbia háromoldalú együttműködésével létfontosságú láncszem jön létre a vasúti összeköttetésben, amely a leggyorsabb alternatívát kínálja a teherszállításra Nyugat-Európa és a görög Pireusz kikötő között. Kína ma a világ második legnagyobb gazdasága, az erősödő magyar-kínai gazdasági, logisztikai és pénzügyi kapcsolatok, valamint a csúcstechnológiás beruházások jelentősen hozzájárulnak a magyar gazdaság növekedéséhez a következő években.
Budapest–Belgrád vasútvonal: csoda történt – fél évvel korábban befejeződhet az építésKorábban arról lehetett hallani, hogy csúszik a felújítás. Most azonban kiderült, ha minden jól megy, a Budapest–Belgrád vasút magyar szakaszának megépítése, a 150-es vonal teljes felújítása hamarosan a végéhez ér. Mindez pedig azt jelentené, hogy a szerb és a magyar főváros közötti távolság leküzdése 2 óra 40 perc alatt lehetséges lesz. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.