Még mindig nagyon sok lehetőség van a telekommunikációs szektorban arra, hogy közelebb kerüljünk a fogyasztókhoz, és megkönnyítsük az életüket: ez a Yettel víziója – közölte Igor Prerovsky, a Yettel Magyarország vezérigazgatója a cégvezetés szűk körben megtartott sajtóbeszélgetésén. A Világgazdaság kérdésére kifejtette azt is, hogy ennek mik lehetnek a konkrét lépései.
Igor Prerovsky szerint ugyan már 95 százalékban papírmentesen működik a Yettel, ám például a szerződéseket továbbra is ki kell nyomtatni, holott ezek intézésére is elég lehetne egy e-mail, nem beszélve arról, hogy mindez a környezetvédelemre is jótékony hatással lenne. Ilyen utolsó lépéseket szeretne megtenni a vállalat, hogy még egyszerűbbé tegye az ügyintézést, ezáltal könnyebbé az életet az ügyfelek számára.
Ugyanebbe az irányba mutat a vezérigazgató által említett másik konkrétum:
az ügyfélszolgálati beszélgetéseket a mesterséges intelligencia támogatásával leiratozzák,
ezáltal pontosabb és gyorsabb, összességében hatékonyabb lehet az adott probléma megoldása.
A Yettel aranytojást tojó tyúkja pedig az 5G-hálózata, amit a beszélgetésen részt vevő cégvezetők Európa egyik legjobbjának minősítettek.
Erről a társaság legutóbbi tájékoztatóján szóltak bővebben: akkor elmondták, hogy nagyszabású fejlesztés keretében a hálózat összes kábelét és csavarját kicserélik. Ez az upgrade már 90 százalékos végrehajtás felett áll, idén pedig befejeződik.
Néhány dolgot kombinálni kell a sikerhez, mi például erőteljesen beruháztunk a saját belső rendszereinkbe is, hogy utána képesek legyünk rugalmasabban és hatékonyabban építkezni
– folytatta Igor Prerovsky. A szektorról általánosságban szólva elmondta, hogy egy mai mobilhasználó 150-200 alkalommal nyúl a készülékéhez naponta, és rendkívül szerencsésnek minősítette a generációnkat, hogy szinte bármit elintézhetünk a kezünk ügyében lévő kütyükkel. Kiemelte, hogy a magyar digitáliseszköz-használók kifejezetten haladóak, érdeklődnek az újszerű megoldások iránt, és hisznek abban, hogy a szolgáltatások igenis lehetnek fogyasztóközpontúak.
Mindebből vezette le, hogy miközben a hanghívások csak egy számjegyű növekedést hoztak tavaly, addig az adatforgalom 80 százalékosat, noha már a megelőző évek 30-40 százalékos növekedése is jelentős volt.
Az egész folyamatot a koronavírus-járvány „rúgta be” szerinte, amikor szükségből átalakult az életünk, a munkafolyamatok, az oktatás.
Ez az EU-s összevetésben is kiemelkedő adathasználati növekedés pedig kijelöli nemcsak az emberek, hanem a Yettel fókuszát is.
A cég meglátása szerint az emberek rászoktak a digitális megoldásokra olyan hétköznapi témáknál is, mint
ezáltal már annak mentén is döntenek rivális márkák között, hogy melyiknek erősebb a digitális jelenléte. Ennek kapcsán vetődött fel a kérdés, hogy ez a digitalizáció, a technikai újdonságok miként monetizálhatóak?
Koller György műszaki vezérigazgató-helyettes erre úgy reagált, hogy a Yettel a bevezetett új technológiákért, például a sokat hivatkozott, piacvezető minőségű 5G-szolgáltatásért nem kér pluszdíjat, ugyanakkor a színes kínálat, például a tavaly ősszel bevezetett Otthon Net-csomag több felhasználót hozhat, ami többletbevételt is jelent természetesen.
Igor Prerovsky vezérigazgató felvillantotta annak lehetőségét is, hogy az 5G a városi, önkormányzati szolgáltatásokban is megjelenjen, itt pedig lehet szerepe a Yettelnek is.
További kérdések nyomán elhangzott, hogy a Yettel Magyarország 2023-as hivatalos pénzügyi eredményeit a törvényben foglalt májusi határidőig közzéteszik, egyelőre a cégcsoport, a cseh székhelyű PPF Telecom Group tette közé a saját eredményeit, ám már országokra bontva. Ebből pedig kiolvasható:
a Yettel Magyarország hozzávetőleg 615 millió eurós (242,7 milliárd forintos) bevételt és 6 millió eurós (2,4 milliárd forintos) profitot ért el.
(A forintszámokon a hazai és nemzetközi elszámolási rendszerek közti eltérés, illetve a forint-euró árfolyam módosíthat a hivatalos jelentésig.)
Az árbevétel-növekedés százalékban kifejezve két számjegyű, a profit azonban kisebb a legutóbbinál, aminek okaként a költségnövekedést, illetve a szektorbeli és általános gazdasági változékonyságot, bizonytalanságot jelölték meg. A Yettel Magyarországnak a legutóbbi lezárt gazdálkodási évben, 2022-ben még 217 milliárd forint volt az árbevétel, az adózott nyereség pedig 14 milliárd forint.
Zárszóként a vezérigazgató elmondta: miközben a kormányzattal normális a cég viszonya, a magyar telekommunikációs piacon mindig is nagy volt a verseny, és ugyanerre számít a jövőben is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.