Immár minden autógyártónak világos, hogy a Z generáció tagjai – az 1995 és 2009 között születettek – jelentik a jövőt a piacon – állapította meg a Porsche Hungaria Cupra és Seat márkákért felelős marketingmenedzsere, Horváth Judit a siófoki Digital-Media Hungaryn. A 350 fő bevonásával elvégzett kutatásuk során elsősorban a fiatalok autóvásárlási szokásaira voltak kíváncsiak.
Abban semmi meglepő nincs, hogy a budapesti tízen-huszonévesek nagyobb arányban szavaznak a tömegközlekedésre, míg a vidékiek inkább kocsiba ülnek, hogy A-ból B-be jussanak, és ugyanez a helyzet a jogosítványok esetében is: a fővárosi Z-sek is a lehető leghamarabb megszerzik a vezetői engedélyt, vidéki társaikkal ellentétben azonban nem ülnek egyből a volán mögé.
A megkérdezett fiatalok
A felmérésből egyértelműen kiderül, ez a réteg sem engedheti meg magának, hogy új járművet vásároljon, noha harmadának vannak ilyen irányú tervei.
A kutatást végzők előzetesen úgy gondolták, a Z generációnak fontos a márka, de a vizsgálat éppen az ellenkezőjét bizonyította be:
a magyarokhoz hasonlóan ők is inkább árérzékenyek,
az, hogy milyen típusú járművet vezetnek, vezethetnének, nem prioritás számukra.
Noha a klímaváltozással és az elektromos átállással tisztában vannak az ifjak, az elektromos kocsikat mégis kevésbé preferálják, sőt az online vásárlást sem: 71 százalékuknak igenis fontos, hogy élőben kipróbálja, leteszteltje a kiszemelt négykerekűt, mielőtt megvenné.
A magyar piac tehát még mindig inkább a személyes vételezést részesíti előnyben, az értékesítéseknek jelenleg elenyésző részét teszi ki az online felületen történő eladás itthon.
Ahogy az a Használtautó.hu adatbázisából is kiderül, hiába nőtt az e-autók iránti kereslet, de a magyaroknak továbbra is zömében benzines, illetve dízelkocsira telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a fogyasztói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek.
Mindenki a Z generációért harcolA Digital-Media Hungary 2024 első napján a számos előadás és panelbeszélgetés között szóltak arról, hogy digitális szülőket kell képezni – így meg lehet védeni a gyerekeket az interneten is; mindenki – a tévék, a streamingszolgáltatók és a sportvilág – a Z generációért harcol, ráadásul az RTL is bejelentette, hogy kik lesznek ősztől a csatornához kerülő Bajnokok Ligája-közvetítések műsorvezetői. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.