Utcafórumot tartott Debrecenben az építési és közlekedési miniszter, Lázár János, aki a Dehir tudósítása szerint arról beszélt, hogy az elmúlt évek és a következő időszak debreceni fejlesztései is azt a célt szolgálják, hogy a város tovább erősödjön. Csak a vasúti és közúti közlekedésre 194 milliárd forintról van kormányhatározat a tárcánál, emellett egy további 300 milliárd forintos közlekedésfejlesztési csomagról döntenek.
A tárcavezető szerint a vidék Magyarországának is kell hogy legyen egy fővárosa.
Kell Magyarországnak egy második főváros, és ez mi lenne más, mint Debrecen. Ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy Debrecen fejlődjön, Debrecen gyarapodjon és Debrecen gazdagodjon
– fogalmazott a miniszter.
Korábban írtunk róla, a számok alapján már most is Debrecen az ország második számú fővárosa. A cívisváros költségvetési mérlegének főösszege idén elérte a 230 milliárd forintot.
A település büdzséje ezzel kizárólag Budapest 448 milliárdot kitevő költségvetéséhez mérhető. Ráadásul nincs még egy olyan önkormányzat Magyarországon, amely annyit költene fejlesztésekre és beruházásokra, mint a hajdúsági város.
Miközben Budapest méltatlanul keveset költ beruházásokra (2024-ben mindössze 35 milliárdot), addig Debrecen ennek háromszorosát, 99 milliárdot, még ha ennek jelentős részét az állam finanszírozza is. Az iparűzési adó terén is látványos a város gyarapodása, az abból származó bevétel háromszorosára nőtt az elmúlt tíz évben. És ebben még nincs benne a BMW vagy a CATL hamarosan induló termelése.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly szeptemberben ugyancsak arról beszélt, hogy kinőheti magát a következő években Debrecen, amely Kelet-Közép-Európa vezető városává válhat. A tárcavezető azt is mondta, hogy a BMW-gyár építése, az EVE Power kínai akkumulátorgyártó érkezése, valamint a vasúti infrastruktúra-fejlesztések hatására a város Kelet-Európa egyik legnagyobb ipari intermodális terminálja lehet, valamint a magyar gazdasági fejlődés egyik motorja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.