Május utolsó vasárnapján a gyerekeket ünneplik a magyar családok. A Regio Játék értékesítési adatai és egy 2500 fős kutatás eredményei alapján kiderült, hogy a magyar szülők és nagyszülők 5-10 ezer forint között költenek gyereknapra.
A felmérés rámutatott arra, hogy leggyakrabban
Az adatok egy 2024. május 8–15. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 2553, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő és nagyszülő vett részt.
Gyereknap alkalmából
a megkérdezettek fele az 5 és 10 ezer forint közötti játékokat keresi, 30 százalékuk 5 ezer alatt, további 20 százalékuk pedig 10 ezer felett költ.
A kutatás kitért arra is, hogy mi az, amit elvárnak a szülők és a nagyszülők egy játéktól. A válaszadók 90 százaléka inkább fejlesztő, mint szórakoztató játékot keres. A divatnál fontosabbnak tartják azt, hogy időtálló legyen az ajándék. Az ajándékhalmozás elkerülése miatt a legtöbben már év közben eltervezik, hogy milyen játékot vásárolnak majd.
A nyár közeledtével egyértelműen a szabadtéri játékok viszik a prímet, idén sokan választanak például komolyabb buborékfújó gépet vagy szivacslövőt, de a kreatív, fejlesztő játékok és a legókészletek is nagy kedvencek
– mondta Gyaraki Dávid. A Regio Játék ügyvezető-helyettese azt is elárulta, nem tapasztalnak kiemelkedő eladást gyereknap környékén.
Ilyenkor inkább a kisebb értékű ajándékok mennek jól, a családok többsége (48 százalék) csak 1, harmada 2 különböző játékot választ a gyerekeknek. Május végén a Regionál nem tapasztalnak különösebb kiugrást az értékesítésben, de az ország keleti, észak-keleti részén erősebb a hónap végi forgalom.
Gyereknapon minden második család meglátogat egy rendezvényt, amelyen többnyire ugrálóvár, trambulin vagy kézműves foglalkozás található. Tízből négy szülő kirándulást, ketten pedig állatkerti látogatást terveznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.