Az egész évre eső extraprofitadó elszámolása miatt a K&H Biztosító 3,1 milliárd forint veszteséget könyvelt el, de üzleti teljesítményét tekintve jól teljesített: a díjbevétel 10 százalékkal emelkedett, és minden üzletága folyamatosan növekszik, tájékoztatta a Világgazdaságot a pénzintézet. Mint közleményükben írják, ezek az eredmények tartalmazzák a különböző kormányzati intézkedések – extraprofitadó, egyéb bankadó – 38 milliárd forintos csoport szintű, negatív adózás előtti hatását.
A bank hitelállománya 5 százalékkal nőtt 2024 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, elérve a 2872 milliárd forintot. A 2024 első három hónapjában nyújtott új hitelek volumene 134 milliárd forintot tett ki. A vállalati hitelállomány egy év alatt 5 százalékkal, a lakossági 7 százalékkal nőtt. Az ügyfélbetétek éves szinten 8 százalékkal bővültek,
állományuk 3791 milliárd forintra nőtt, míg az alapokban kezelt vagyon 46 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, elérve az 1485 milliárd forintot.
A banki tulajdonú államkötvény-állomány meghaladta az ezermilliárd forintot, könyv szerinti értéke 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A bank továbbra is kedvező likviditási mutatókkal rendelkezik.
A K&H Banknak több mint 650 ezer digitálisan aktív ügyfele van, az új lakossági számlanyitások kétharmada online történik, továbbá több mint 500 ezer felhasználó lépett kapcsolatba Kate-tel, az első hangalapú digitális pénzügyi asszisztenssel.
Idén másodszorra nyerte el a „Magyarország legjobb digitális bankja” címet a K&H Csoport, emellett Top Employer díjban is részesült a munkavállalók jóllétének és fejlődésének javítását célzó intézkedéseiért.
„2024 első negyedévében ismét stabil pénzügyi teljesítményt nyújtottunk.
Ebben a negyedévben minden banki területen sikeresek voltunk: a betétek, a befektetések és a hitelezés terén, a vállalati és a lakossági üzletágban egyaránt
– foglalta össze eredményeiket Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Beszámolt róla, hogy az első negyedévben lakossági és kkv ügyfeleik száma meghaladta a 962 ezret, amely 5 százalékos bővülést jelent 2023 első negyedévéhez képest. Hozzátette: a rendszeres jövedelem-átutalással rendelkező ügyfelek száma meghaladta a 605 ezret, ez éves szinten 7,2 százalékos növekedést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.