Az M8-as autópálya és a V0-s vasúti körgyűrű terveiről beszélt Lázár János építési és közlekedési miniszter Dunaújvárosban május 29-én – írja a Magyar Építők. A tervekben szereplő Fejér vármegyei helyszínen a tárcavezető arról beszélt, hogy az M8-as autópálya lesz Magyarország egyik legnagyobb közúti beruházása, amely az M7-es autópályától – Sárbogárd és Dunaújváros érintésével – Kecskemétig fog húzódni.
Lázár szerint a kiviteli tervek idén elkészülnek, és a megvalósítást is elkezdik a következő négy évben. Szavaiból kiderült: miután a kínai állam képviselőivel a magyar kormány megállapodott a V0-s vasúti körgyűrű megépítéséről, annak Dunán átívelő vasúti hídja
a folyam átjárhatósága miatt csak egy helyen épülhet meg Magyarországon, Dunaújvárostól néhány kilométerre északra.
A miniszter szavai azért meglepők, mert az eddig ismert tervek a Duna Budapest alatti szakaszáról szóltak. 2013-ban már készült egy megvalósíthatósági tanulmány, amely több nyomvonaltervet is vizsgált, amelyek közül a Komárom–Bicske–Ercsi (dél)–Kiskunlacháza–Bugyi–Ócsa/Dabas–Ceglédbercel–Szolnok útirány kiépítését javasolták a szakemberek. A 196 hosszúságú 97 kilométer lett új nyomvonalú vasúti beruházás egyik legolcsóbb volt a tervek közül, de így is 300 milliárdra becsülték. Értelemszerűen a Dunán lejjebb, tehát a nagyobb távolságú körgyűrűk már akkor csillagászati összegbe kerültek. A miniszter által most felvázolt nyomvonalterv a korábbi változatok közül leginkább a II-es, 250 kilométer hosszúságú nyomvonaltervvel rokonítható, ennek költségét már 2013-ban 412 milliárdra taksálták. Ezzel együtt persze nagy kérdés, hogy mennyi új vasútvonalat kell majd építeni, ami jelentősen drágíthatja a beruházást.
Lázár azt is megjegyezte, a legfontosabb vasúti átkelési pont a város mellett lesz, az M8-as autópálya szintén, vagyis létrejön a „budapesti logisztikai körgyűrű”, amelynek köszönhetően lehet a térségben munkahelyeket teremteni, gazdasági vállalkozásokat létrehozni és profitot termelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.