Az infláció a fiatalok többségének átírta az utazási terveit, de azért leleményességből, okos trükkökből nincs hiány. A többség félretesz pénzt a nyaralásra, sokan eleve csak pénztárcabarát helyeket keresnek, de vannak, akik különböző luxuscikkekről mondanak le azért, hogy utazhassanak – derült ki egy nemrégiben, 18 és 37 év közötti cseh, szlovák, magyar, lengyel, román és spanyol állampolgárok körében készített reprezentatív felmérésből. A Kiwi.com megbízásából készített kutatásban azokat kérdezték, akik idén legalább egyszer nyaralnak külföldön.
A felmérésből az látszik, hogy azok a fiatalok, akik terveznek utazni vagy már utaztak is idén, főként, 43 százalékban európai úti célt keresnek fel.
A megkérdezettek 38 százaléka két-három Európán belüli utat tervez, míg minden 25. ennél is többször átszeli az országhatárt idén, de nem hagyja el az európai kontinenst. Összességében a felmérésbe bevont korosztály, azaz a 18 és 37 év köztiek 15 százaléka választ idén Európán túli desztinációt.
Generációs bontásban némiképp a Z generáció felnőttjei felé billen ki a mérleg nyelve, ők az Y generációnál nagyobb arányban választanak Európán túli célállomást, célállomásokat idén.
A felmérés szerint az infláció komolyabb hatással volt a férfiakra, mint a nőkre, ha utazásról van szó. Összességében a megkérdezettek
Az inflációval szorosan összefügg az, hogy 10-ből 4 fiatal felnőtt általában a legolcsóbb jegyeket keresi és a jegy ára alapján választja ki az úti célt. Ugyanez elmondható 10-ből 3 Y generációsról is.
Szálláshelyek kapcsán is tudatos a többség: 56 százalékuk vallja, hogy a legjobb ár/érték arányt keresi.
Ez utóbbi egyébként a felmérésbe bevont országok – cseh, szlovák, lengyel, román és spanyol – közül ránk a legjellemzőbb.
A Kiwi.com, amely segít megtalálni a legolcsóbb járatokat akár a hagyományos és a fapados légitársaságok kombinációjával, kíváncsi volt arra, hogy azok a fiatalok, akik utaznak idén, milyen trükköket vetnek be leginkább, hogy kedvező árú járatokra foglalhassanak. A felmérésükből kiderült, hogy szinte mindenki alkalmaz valamilyen praktikát. Íme a legnépszerűbbek:
A megkérdezettek pusztán 2 százaléka mondta azt, hogy semmilyen stratégiát nem használ, mert számára a kényelem mindennél fontosabb, és ezért nem keres pénztárcabarát megoldásokat.
Stanislav Komanec, a Kiwi.com technológiai igazgatója szerint tévedés az a sokak által elfogadott feltételezés, hogy vannak olyan napok, amikor kedvezőbb áron lehet repülőjegyet vásárolni, mint például kedden vagy szerdán reggel.
Ezt semmilyen bizonyíték vagy adat nem támasztja alá. A repülőjegyárak nagyon dinamikusak, és számos tényező befolyásolja őket, például a szezonalitás, a járat hossza, a célállomás és az indulási hely is.
– vélekedik.
„Másrészről viszont az a nap, amikor utazni szeretnénk, tényleg számít. A pénteki és vasárnapi csúcsnapokon kívül, amikor a legnagyobb az utazási kereslet, a jegyek általában olcsóbbak” – mondja a Kiwi.com technológiai igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.