A Liszt Ferenc repülőtér 1 557 130 utast regisztrált júniusban, ez a járvány előtti 2019-es rekordév hatodik havi adatához képest 5,5 százalékkal több, míg a tavalyit 16,4 százalékkal haladja meg – írta meg a legfrissebb utasforgalmi adatokat az Airportal.hu. Közen a cargo is rekordokat döntöget. Budapest Airport légiáru-forgalma idén júniusban 25 001 tonna volt, ami 9136 tonnával, 57,6 százalékkal több, mint a tavalyi azonos hónapban, és az eddigi abszolút rekordot jelentő, 23 720 tonnás, 2024. márciusi eredményt is jócskán meghaladta.
Mint az közismert, lassan nem telik el úgy nap, hogy ne érkezzen beszámoló egy-két vagy akár többórás késésekről, amelyek valamelyik Budapest Airportról induló vagy oda érkező repülőjáratot érintenek.
Mindez pedig korántsem véletlen: júniusban ugyanis a repülőtéren 11 287 le- és felszállást regisztráltak, ami 2023 hatodik hónapjának forgalmi adatát 14 százalékkal haladja meg, míg a 2019-esnél 2 százalékkal több.
Ezzel egyre nagyobb esélye van annak, hogy megdől 2019-es rekordév, amikor az utasok száma meghaladta a járvány előtt regisztrált 16,2 milliót.
Az elmúlt hetekben egészen extrém esetekről is beszámolt a sajtó, gyakorlatilag általánossá váltak a sorozatos késések:
A késések olyan mértéket ütöttek meg, hogy a kormány figyelmét is felkeltették. A július elsejei héten két kormányülés is zajlott, mindkettőn téma volt a helyzet kezelése, sőt Orbán Viktor miniszterelnök még a szokásos péntek reggeli rádióinterjújában beszélt róla. A kormányfő elsősorban az embertelen bánásmódot kifogásolta.
Ami a légi közlekedés ügyét illeti, amit ott most látunk, az a tűrhetetlen kategória, azon nem lehet nem felháborodni
– fogalmazott Orbán, aki szerint a repülőtér legtöbb utasa olyan ember, aki egész évben dolgozott, a félretett pénzéből most el akar menni nyaralni. Erre készült egész évben, amikor pedig végre elmegy egy hétre a családjával valahova, megengedheti magának, hogy repülővel utazzon.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a hétfő reggeli kormányinfón azt mondta, hogy szerinte a légitársaságok felelősek kétharmad részben a sorozatos késésekért, ezért a miniszter súlyos büntetéseket helyezett kilátásba, amelyek kellő elrettentő erővel bírnak, hogy ne vállalják túl magukat a társaságok.
Szakértők szerint több összetevős a probléma, amiben a munkaerőhiány mellett az orosz–ukrán háború és a növekvő tömegturizmus is legalább akkora szerepet játszik, mint a légitársaságok túlvállalása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.