BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Piaci átlag felett nőtt az AutoWallis kiskereskedelmi forgalma

Továbbra is piaci átlag felett dübörög, így nagyon erős félévet zárt az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága, amely 18 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásait, és 26 százalékkal több használt járművet értékesített – közölte a társaság, amelynek 2028-ra vonatkozó frissített stratégiája grandiózus terveket tükröz. A cég megduplázni készül idei eredményeit, miután akkora már 100 ezer új értékesítését tűzte célul.

A magyar és a régiós átlagot jelentős mértékben túlszárnyalva növelte újgépjármű-eladásait az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi Üzletága az első félévben – derül ki a társaság közleményéből.

Wallis_LUS_8972
Piaci átlag felett nőtt az AutoWallis kiskereskedelmi forgalma / Fotó: Kallus György / Világgazdaság
  • Miközben Magyarországon mindössze 11,9 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett személyautók száma, az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi Üzletágának újgépjármű-eladása 17,9 százalékkal 4.924 darabra emelkedett
  • a használtautó-eladások 26 százalékkal 1.205 darabra ugrottak, 
  • az üzletághoz tartozó szerviz szolgáltatásoknál 6,1 százalékkal 96.626-ra emelkedett a szerviz órák száma. 

Kiskereskedelmi területen összességében nagyon erős félévről számolt be a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója. 

A cég nagykereskedelmi üzletága bővülő teljesítmény mellett tavalyhoz képest 5,8 százalékkal kevesebb, összesen 19309 darab új gépjárművet adott el az egyszeri és jelentős bázishatások miatt. 

Az idei első negyedév csökkenéséhez képest az értékesítés a második negyedévben a 2023-as 9277 darabról 10729 darabra nőtt, ami 15,6 százalékos növekedés.

Leszögezték, hogy az első féléves időszak mérsékeltebb eladási volumenének oka technikai jellegű, amit a 2022. utolsó és a bázisidőszaki 2023. első és második negyedéves kiugróan magas értékesítések bázishatása okoz, amit tovább erősítettek az idei első félévben a Szuezi-csatorna, illetve a vörös-tengeri geopolitikai helyzet miatt megnövekedett tengeri szállítási idők miatt későbbre csúszó átadások. 

A korábban az AutoWallis által jelzetteknek megfelelően megnövekedett regisztrációs számok a tavalyi időszakban 

  • a koronavírus-járvány hatásaira, 
  • a csiphiányra, 
  • és a globális szállítási nehézségekre visszavezethető elhalasztott vásárlásoknak,
  •  valamint a magas teljesítésre váró rendelésállománynak voltak köszönhetőek. 

Mára ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, de a szállítási problémák a negyedévek között továbbra is átcsúszásokat okoztak, annak ellenére, hogy a rendelési állomány terven felül alakult. 

Pörög a mobil üzletág

Az AutoWallis Mobilitási Szolgáltatások Üzletága a rövid és hosszú távú gépjárműkölcsönzés és a flottakezelésre fókuszál. 

  • A Wigo carsharing tavalyi akvizíciójának köszönhetően jelentősen, 191.124-re növelte a bérleti események számát. 
  • A Wigo fleet flottakezelő mérete 15,1 százalékkal 3.775 darabra bővült. 
  • A rövid távú gépjárműkölcsönzés, a Wigo carsharing + Sixt bérleti napjainak száma viszont kismértékben csökkent (86 126, –0,6 százalék), elsősorban a Sixt portfóliójának átalakulása miatt.

A következő negyedévekben a bázisidőszakhoz képest további növekedést várnak a jelenlegi makrogazdasági környezetben, így 

éves szinten érdemben bővülhet az értékesített gépjárművek száma 

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatójának várakozásai szerint. 

A cégcsoport frissített stratégiája szerint az AutoWallis 2028-ban 100 ezer darab új gépjárművet értékesíthet,

  • ebből 75 ezret a nagykereskedelmi, 
  • míg 25 ezret a kiskereskedelmi üzletág adhat.

A kereskedelem és az erősödő mobilitási szolgáltatások révén 2028-ra a csoport árbevétele 750 milliárd, EBITDA nyeresége pedig a 40 milliárd forint lehet, ezzel mindkét mutató esetében megduplázva a 2023-as eredményeket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.