Fontos határidő érkezett el július 16-án a városi közlekedésben. A mai naptól már nem lehet kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás nélkül száguldozni az elektromos rollerekkel.
Az elektromos rollerekre köthető kgfb-k árai nagyon széles skálán mozognak. A jogalkotó meglehetősen lassan közölte a jogszabály részleteit, így a biztosítóknak nem volt támpontjuk a díjszabásnál. Ez lehet az oka, hogy van olyan biztosító, amelyik 468 ezer forintos éves kgfb-díjat határozott meg a rollerekre, miközben máshol már 4000 forinttól meg lehetett kötni a szerződést.
Az elektromos rollerekre akkor kell gépjármű-felelősségbiztosítást kötni, ha
Fontos, hogy a kötelező kgfb csak az elektromos rollerekre vonatkozik, a kizárólag emberi erővel hajtott járművekre nem.
A gördeszkások, elektromos rásegítéssel működő kerékpárok tulajdonosai és a mozgáskorlátozottak által használt e-mopedek tulajdonosai fellélegezhetnek.
A biztosításokat már nagyszámban megkötötték az elektromos rollert használók, a többség (79 százalék) a K&H és a Signal szerződését írta alá.
Az elektromos roller részvételével történt személyi sérüléses balesetekről a rendőrségnek már rendelkezésre állnak az idei év első négy hónapjának adatai. Ezek alapján január elsejétől április 30-ig 117 (januárban 10, februárban 20, márciusban 37, áprilisban 50) olyan személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, amelyben motoros roller (e-roller) vett részt.
Ezen baleseteknél 96 esetben volt magyar állampolgár a rollerező, 21-nél pedig külföldi. A rollert vezető 97 esetben volt a baleset okozója, 22 esetben pedig ittas is volt.
A megkötött biztosítások alapján nagyon érdekes trendek derültek ki az elektromos rollerekről. Az eddigi adatok több vélekedést is cáfolni látszanak. Például nem igaz az a felvetés, hogy az elektromos rollerezés városi hóbort lenne. Villanyrollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak.
Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.