BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rolleresek figyelem: a mai naptól büntet a rendőr, ha nincs kötelező biztosítás

Aki kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás nélkül indul rollerezni, az most már nagyon megütheti a bokáját. Természetesen, ha elektromos rollert használ, mivel július 16-tól ezekre a közlekedési eszközökre muszáj megkötni a kgfb-t. Itt vannak a részletes szabályok a biztosításokról.

Fontos határidő érkezett el július 16-án a városi közlekedésben. A mai naptól már nem lehet kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás nélkül száguldozni az elektromos rollerekkel.

20220517 BudapestElektromos roller használók             Fotó: Máté Krisztián (MK) Metropol
elektromos roller
kgfb
biztosítás 
kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás
e-roller
Nagyon sok balesetet okoznak az elektromos rollerek, de végre biztosítás óvja értékeinket és testi épségünket / Fotó: Máté Krisztián / Metropol

Az elektromos rollerekre köthető kgfb-k árai nagyon széles skálán mozognak. A jogalkotó meglehetősen lassan közölte a jogszabály részleteit, így a biztosítóknak nem volt támpontjuk a díjszabásnál. Ez lehet az oka, hogy van olyan biztosító, amelyik 468 ezer forintos éves kgfb-díjat határozott meg a rollerekre, miközben máshol már 4000 forinttól meg lehetett kötni a szerződést.

Milyen rollerre kötelező kgfb-t kötni?

Az elektromos rollerekre akkor kell gépjármű-felelősségbiztosítást kötni, ha

  • a jármű 25 kilogrammnál nem nehezebb és tervezési sebessége legalább 25 kilométer per óra,
  • a jármű 25 kilogrammnál nehezebb és a tervezési sebessége legalább 14 kilométer per óra.

Fontos, hogy a kötelező kgfb csak az elektromos rollerekre vonatkozik, a kizárólag emberi erővel hajtott járművekre nem.

A gördeszkások, elektromos rásegítéssel működő kerékpárok tulajdonosai és a mozgáskorlátozottak által használt e-mopedek tulajdonosai fellélegezhetnek.

A biztosításokat már nagyszámban megkötötték az elektromos rollert használók, a többség (79 százalék) a K&H és a Signal szerződését írta alá.

Egyre több a baleset az elektromos rollerekkel, ezért kell a kgfb

Az elektromos roller részvételével történt személyi sérüléses balesetekről a rendőrségnek már rendelkezésre állnak az idei év első négy hónapjának adatai. Ezek alapján január elsejétől április 30-ig 117 (januárban 10, februárban 20, márciusban 37, áprilisban 50) olyan személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, amelyben motoros roller (e-roller) vett részt.

Ezen baleseteknél 96 esetben volt magyar állampolgár a rollerező, 21-nél pedig külföldi. A rollert vezető 97 esetben volt a baleset okozója, 22 esetben pedig ittas is volt.

Nem városi hóbort az elektromos roller

A megkötött biztosítások alapján nagyon érdekes trendek derültek ki az elektromos rollerekről. Az eddigi adatok több vélekedést is cáfolni látszanak. Például nem igaz az a felvetés, hogy az elektromos rollerezés városi hóbort lenne. Villanyrollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak.

Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.