BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Wizz Air: az informatikai leállást okozó hiba elhárult, hatásai még érezhetők

A Wizz Air légitársaság tájékoztatása szerint munkatársai erőn felül dolgoznak azért, hogy megmentsék az utasok vakációját.

A Wizz Air bejelentése szerint a közelmúltban bekövetkezett globális informatikai rendszerhiba elhárult, és a légitársaság szolgáltatásai ismét elérhetők online. Az ügyfelek a wizzair.com oldalon és a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül foglalhatnak, módosíthatják meglévő foglalásaikat és ellenőrizhetik a járatokat. 

Budapest,,Hungary,-,February,05,,2016:,Germanwings,And,Wizz,Air
Fotó: Shutterstock

A pénteken tapasztalt, minden légitársaságot érintő rendszerhiba azonban továbbra is érezteti hatását az egész szektorban, és eltarthat egy ideig, amíg a nyári szezonban egyébként is zsúfolt légi közlekedés normális működése helyreáll, és minden utas eljut az úti céljához. És bár az okok a légitársaságon kívüliek, a Wizz Air mindent elkövet, hogy minimalizálja az utasok kellemetlenségeit. 

Ennek érdekében a Wizz Air az alábbiakról tájékoztatja utasait:

  1. Weboldal és mobilalkalmazás: A légitársaság honlapja és mobilalkalmazása ismét működik, az utasok számára minden szolgáltatás elérhető online.
  2. Foglalás és check-in: Az online foglalási és check-in szolgáltatások ismét rendelkezésre állnak, kényelmesebbé téve az utasok számára az utazással kapcsolatos tervezést. 
  3. Ügyfélszolgálat: A Wizz Air ügyfélszolgálati csapata készséggel áll rendelkezésre, hogy segítsen a foglalással és az esetleges módosítással kapcsolatban az utasoknak.

Legegyszerűbben a foglaláshoz használt WIZZ-fiókba bejelentkezve lehet intézni az átfoglalást vagy a visszatérítést. Ha nincs olyan Wizz Air-járat, amellyel észszerű időn belül elérhetnék úti céljukat, az utasok más légitársaságoknál is foglalhatnak, ebben az esetben költségeiket a benyújtott számlamásolatok ellenében a légitársaság visszatéríti. 

A Wizz Air mindent megtesz, hogy szállást biztosítson a külföldön rekedt utasainak, ám a főszezon zsúfoltsága mellett ezt tovább nehezíti, hogy több tízezer turista járatát szintén törölték. Ezért a légitársaság azt javasolja utasainak, aki teheti, gondoskodjon az új indulásig szállásról saját magának. A Wizz Air ennek költségeit természetesen megtéríti, ehhez az utasoknak a légitársaság honlapján található űrlapon kell beadniuk az igénylést. 

További segítségért az utasok éjjel-nappal hívhatják a +36 1 677 7529-es telefonszámot. A nagy hívásforgalom miatt az utasoknak számolniuk kell némi várakozási idővel, de a call center kollégái igyekeznek a lehető leggyorsabban segíteni ügyfeleknek. A légitársaság több ezer munkatársa dolgozik folyamatosan azon, hogy minden minél hamarabb visszatérjen a normális kerékvágásba.

A Microsoft szerint a CrowdStrike IT-kimaradása 8,5 millió Windows-eszközt érintett

Az IT-leállás által érintett 8,5 millió Windows-eszköz a világ összes gépének kevesebb mint 1 át százalékát teszi ki. A Microsoft szerint a „széles gazdasági és társadalmi hatások” azt mutatják, hogy a CrowdStrike-ot „számos kritikus szolgáltatást üzemeltető vállalkozások” használják – közölte a BBC.

A pénteki leállást okozó hibát elég gyorsan fellelték, ám a javítás manuális beavatkozásokat igényelt. A fennakadások pedig éppen a legerősebb turisztikai szezon idején következtek be. Emiatt a világ nagyobb repülőterein ma is fennakadások voltak. Ma az Egyesült Királyságban több mint 1600 járatot töröltek, a szakértők szerint még nincs vége a leállás okozta problémáknak. Több elemző szerint a CrowdStrike botránya nem csak egy napig tartott, az adathalászok ki fogják használni a lehetőséget addig, ameddig csak lehet.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.