A Wizz Air bejelentése szerint a közelmúltban bekövetkezett globális informatikai rendszerhiba elhárult, és a légitársaság szolgáltatásai ismét elérhetők online. Az ügyfelek a wizzair.com oldalon és a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül foglalhatnak, módosíthatják meglévő foglalásaikat és ellenőrizhetik a járatokat.
A pénteken tapasztalt, minden légitársaságot érintő rendszerhiba azonban továbbra is érezteti hatását az egész szektorban, és eltarthat egy ideig, amíg a nyári szezonban egyébként is zsúfolt légi közlekedés normális működése helyreáll, és minden utas eljut az úti céljához. És bár az okok a légitársaságon kívüliek, a Wizz Air mindent elkövet, hogy minimalizálja az utasok kellemetlenségeit.
Ennek érdekében a Wizz Air az alábbiakról tájékoztatja utasait:
Legegyszerűbben a foglaláshoz használt WIZZ-fiókba bejelentkezve lehet intézni az átfoglalást vagy a visszatérítést. Ha nincs olyan Wizz Air-járat, amellyel észszerű időn belül elérhetnék úti céljukat, az utasok más légitársaságoknál is foglalhatnak, ebben az esetben költségeiket a benyújtott számlamásolatok ellenében a légitársaság visszatéríti.
A Wizz Air mindent megtesz, hogy szállást biztosítson a külföldön rekedt utasainak, ám a főszezon zsúfoltsága mellett ezt tovább nehezíti, hogy több tízezer turista járatát szintén törölték. Ezért a légitársaság azt javasolja utasainak, aki teheti, gondoskodjon az új indulásig szállásról saját magának. A Wizz Air ennek költségeit természetesen megtéríti, ehhez az utasoknak a légitársaság honlapján található űrlapon kell beadniuk az igénylést.
További segítségért az utasok éjjel-nappal hívhatják a +36 1 677 7529-es telefonszámot. A nagy hívásforgalom miatt az utasoknak számolniuk kell némi várakozási idővel, de a call center kollégái igyekeznek a lehető leggyorsabban segíteni ügyfeleknek. A légitársaság több ezer munkatársa dolgozik folyamatosan azon, hogy minden minél hamarabb visszatérjen a normális kerékvágásba.
Az IT-leállás által érintett 8,5 millió Windows-eszköz a világ összes gépének kevesebb mint 1 át százalékát teszi ki. A Microsoft szerint a „széles gazdasági és társadalmi hatások” azt mutatják, hogy a CrowdStrike-ot „számos kritikus szolgáltatást üzemeltető vállalkozások” használják – közölte a BBC.
A pénteki leállást okozó hibát elég gyorsan fellelték, ám a javítás manuális beavatkozásokat igényelt. A fennakadások pedig éppen a legerősebb turisztikai szezon idején következtek be. Emiatt a világ nagyobb repülőterein ma is fennakadások voltak. Ma az Egyesült Királyságban több mint 1600 járatot töröltek, a szakértők szerint még nincs vége a leállás okozta problémáknak. Több elemző szerint a CrowdStrike botránya nem csak egy napig tartott, az adathalászok ki fogják használni a lehetőséget addig, ameddig csak lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.