BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkezdték kártalanítani a légitársaságok az utasokat

Összesen 15 légi járat kapcsán fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést indított Budapest Főváros Kormányhivatala. Három esetben a légitársaságok elismerték a kártalanítási kötelezettséget, és légiirányítási problémákra hivatkoztak. Az utasok kártalanítása zajlik.

Az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légi járat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést Budapest Főváros Kormányhivatal az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős késések és járattörlések miatt – olvasható a Fővárosi Kormányhivatal szerdai közleményében.

Három
Három járat utasait már kártalanítják az érintett légitársaságok / Fotó: Kallus Gyögy / Világgazdaság

Az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírság kiszabására is sor került – együttműködtek. Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket. Az utasok visszajelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak. Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár. 

Három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak. 

Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést. Kitértek arra, hogy 

azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket. 

Közölték azt is, hogy a kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását.

A nagy visszhangot kiváltó járattörlések dacára a Wizz Air például járatainak 99,9 százalékát üzemelteti, vagyis mindent megtesz azért, hogy minden utasa célba érjen, még akkor is, ha ennek többórás késés az ára – mondta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője, a Világgazdaságnak egy podcastinterjúban. A kommunikációs vezető azt mondta: járatot csak akkor törölnek, ha a dominóeffektust kell megelőzni, amikor már nem egy, hanem több tucat gép menetrendje és személyzetének beosztása borulna.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.