A MÁV-Start követelésbehajtásból származó bevételei nemcsak júliusban, hanem 2024 teljes első fél évében is kimagaslók voltak. Januártól júliusig közel 80 millió forint folyt be a cégcsoport kasszájába, összességében 40 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos időszak értékeit.
A bliccelésből származó második legmagasabb havi bevétel 13,3 millió forint volt még 2020 márciusában, vagyis négyéves rekord dőlt meg idén júliusban, az összesen 15,2 millió forintos befizetéssel. Az idén júliusban beszedett rekordösszeg jelentős mennyiségű késedelmi díjat és kamatot is tartalmaz, a legmagasabb egyösszegű befizetés elérte a 148 ezer forintot.
Az eredmények hátterében az áll, hogy a MÁV-Start követelésbehajtási csoportja a korábbi kimagasló eredményekhez képest is jelentős mértékben fokozta teljesítményét és a behajtás hatékonyságát. Az év első hat hónapjában levélkampányokkal és kimenő hívások segítségével már több mint 1500 fizetési megállapodást kötöttek a MÁV-Start munkatársai, a vasúttársaság felé követelést felhalmozó adósokkal a tartozásuk rendezése érdekében.
A behajtók munkájához nagyban hozzájárult, hogy a fizetési felszólításra nem reagáló, illetve a MÁV-Starttal kötött fizetési megállapodást figyelmen kívül hagyók jogi eljárással néznek szembe. A jogi behajtás eredményességét és a megindított jogi eljárások számát fokozza, hogy a tavalyi menetrendváltástól a pótdíjak is jelentősen növekedtek.
A korábbi 8000 forint helyett immár 25 000 forintot fizet az, aki a vonaton nem rendezi tartozását. Ez az az összeg pedig 50 000 forintra emelkedik, ha valaki 30 napon belül sem tesz eleget fizetési kötelezettségének.
Minél később rendezi egy bliccelő az adósságát, annál többet kell fizetnie. Sőt, ha jogi úton érvényesítik a tartozást, akkor a kamarai és végrehajtói díjak is a renitens utast terhelik. Immáron komoly szankciókkal, jogi eljárással, sőt akár ingatlanja elvesztésével néz szembe az, aki nem rendezi az adósságát. Ezek miatt többszörösen nem éri meg bliccelni.
A bírságot kapott bliccelők a nagyobb problémákat, a felesleges többletköltségeket kerülhetik el azzal, ha tartozásukat mihamarabb rendezik. Ehhez a MÁV-Volán csoport segítségét is kérhetik: egyedi fizetési konstrukciót, részletfizetést, fizetési halasztást is kaphatnak, ha szeretnék rendezni tartozásukat.
Mindemellett a MÁV-Volán csoport elsődleges célja továbbra sem a büntetések számának növelése, hanem az, hogy felhívja a figyelmet a jegyváltás fontosságára. Ennek érdekében folyamatos fejlesztésekkel segíti az utasokat, valamint az új tarifarendszer életbe lépésével – az ország- és vármegyebérletek bevezetésével – még egyszerűbbé tették a jegyvásárlást – zárul a közlemény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.