Csodálkozva olvastuk a Sziget ügyvezetőjének nyilatkozatait – írta közleményében a MOHU. Kiemelték, Kádár Tamás érdekeseket állít a fesztivál hulladékgazdálkodásáról.
Mint írták, a helyzet ezzel szemben a következő:
Ahogy minden fesztiválon, úgy a Szigeten is a hulladékgyűjtési és -elszállítási feltételek megteremtése a rendezvényszervező felelőssége.
Közleményükben kiemelték, hogy a rendezvény előtt a MOHU több megoldást felajánlott a Szigetnek, amelynek köszönhetően a fesztiválozók a helyszínen vissza tudták volna kapni a visszaváltási díjat, ám a Sziget nem volt nyitott ezekre a megoldásokra.
Hangsúlyozták, hogy a Sziget vezetése elutasította azt a legkézenfekvőbb megoldást, hogy a rendezvényen a magyarországi kisbolti rendszerben már jól működő visszaváltó pontokat hozzunk létre – ugyanolyan pénzügyi és szállítási feltételekkel, mint amit a hazai kisboltoknál használunk. Ebben az esetben a fesztiválozó fogyasztás után visszaváltotta volna a palackot, amelynek ellenértékét azonnal jóváírták volna a fesztiválozó fesztivál kártyáján. Megjegyezték, hogy ez, a Sziget által elutasított megoldás már sikeresen működött például a Paloznaki Jazzpikniken.
A MOHU ugyanakkor felajánlotta és biztosítja is, hogy a Szigeten működő vendéglátóhelyeknél megmaradt, fogyasztónak át nem adott italcsomagolásokat összegyűjti, elszállítja és el is számolja a vendéglátóhelyek számára. Naponta több tízezer palackot szállítunk el és fizetünk ki a helyeknek.
Az ezen felüli palackokat a Sziget szelektív konténerekbe gyűjti,
amely palackokat ők váltanak vissza és amelyekért a MOHU kifizeti az 50 forintot.
A fesztiválon több százezer palackot fogyasztanak, vagyis a Szigethez beérkező bevétel így akár több tíz millió forint is lehet. Az, hogy ezzel a pénzzel mi lesz, az a fesztivál szervezőinek a döntése.
A MOHU arra válaszolt, hogy elterjedt: a Szigeten egyetlen REpont-automatát sem találni. Ezért felmerült a kérdés, mi lesz a büfékben árult palackos, aludobozos italok csomagolása után visszakapható 50 forinttal. A Portfolio megkérdezte Kádár Tamást, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. cégvezetőjét. Válasza szerint a MOHU nem tudta a jelenlegi struktúrában visszagyűjteni a palackokat helyben, illetve problémaként merült fel az is, hogy külföldi bankkártyát nem tud elfogadni az automata. A pénzvisszatérítés tehát sem lett volna megoldott sok fesztiválozónak, még akkor sem, ha az appot letöltik.
Új terepen veti be magát a MohuAz idei Szigeten még szelektíven gyűjtik a visszaváltható csomagolásokat, a nagy kapacitású visszaváltó automatákkal jövőre jelenik meg a Mohu. A hulladékgyűjtés mellett a környezettudatos működés terén elért eredmények – helyi komposztálás, vízgazdálkodás, energiatakarékosság, egészséges ételkínálat – is terítékre kerültek a rendezvény fenntarthatósága kapcsán rendezett kerekasztal-beszélgetésen. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.