BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Online vásárlások: a magyarok a technológiai eszközökkel turbózzák fel a kikapcsolódást

Az elmúlt héten a zenelejátszásra alkalmas MP3- és MP4-lejátszókra, valamint kerékpáros telefontartókra való keresések ugrottak meg, míg júliusban a szelfibotok és e-book olvasók vezettek. Rengetegen kerestek ugyanakkor VR-szemüvegeket és mobil alkatrészeket is.

Alaposan bevásárolnak a magyarok nyáron olyan elektronikai eszközökből, amelyekkel kellemesebb lehet a pihenés – derült ki az Árukereső kutatásából. Úgy tűnik, a fesztiválszezonhoz közeledve Magyarországra is elért a világtrend, és a magyarok újra felfedezték a – ma már retrónak számító – MP3- és MP4-lejátszókat.

Online shopping, conceptual illustration
online vásárlás
rendelés
Sok termék közül választhatunk az online vásárlásaink alatt /  Fotó: Science Photo Library via AFP

A cég keresési adatai szerint ugyanis az elmúlt héten az MP3- és MP4-lejátszókra kerestek a legtöbben (44 százalék). De népszerű termékek voltak még

  • a kerékpáros telefontartók (42 százalék),
  • a bluetoothos nyomkövetők és kiegészítők (32 százalék),
  • az analóg kamerák (32 százalék),
  • valamint a VR-szemüvegek (26 százalék) is.

Ez mind arról árulkodik, hogy a magyarok a technológiai eszközökkel turbózzák fel a kikapcsolódást, legyen szó utazásról, kirándulásról vagy otthoni pihenésről. A telefontartók nagyon jól jönnek a kerékpáros túrákon, míg a bluetoothos nyomkövetők a fesztiválszezontól kezdve a külföldi utazásokig hasznosak lehetnek, hogy ne hagyjuk el eszközeinket. Az analóg fényképezőgépek pedig különleges módon örökíthetik meg emlékeinket. Az otthoni videojátékozást és filmezést új szintre tudják emelni a virtuális valóság szemüvegei.

Ha a teljes júliusi hónapot nézzük, akkor ott leginkább az utazással és túrázással összekapcsolható elektronikai termékek domináltak. Összesen 37 százalékkal többen kerestek szelfibotokat. Mintegy  18 százalékkal többen kerestek e-könyv-olvasókat, hiszen azt könnyebb a strandra vinni, mint egy vaskos könyvet, míg 12 százalékkal többen GPS-navigátorokat, mert eltévedni sehol sem jó. Ahogy egyébként lemerülni sem, ezért is érdeklődhettek nagyobb számban a külső akkumulátorok és powerbankek iránt.

Kifejezetten érdekes, hogy tavaly nyárhoz képest leginkább a VR-szemüvegek kiegészítői ugrottak meg: idén ugyan 24 százalékkal többen kerestek a VR-szemüvegek áraira, ám a kiegészítőikre még többen (174 százalékkal), ami arra enged következtetni, hogy tovább finomhangolnák virtuális kalandjaikat a felhasználók.

A tavalyi év hasonló időszakához képest az elektronikai termékek körében a mobiltelefon-alkatrészek iránti érdeklődés 63 százalékkal nőtt, míg a heti toplistába bejutó bluetoothos nyomkövető és kiegészítők 163 százalékkal ugrottak meg. Tavalyhoz képest 54 százalékkal és 43 százalékkal nőttek a fényképezőgépek objektíveire és a gyerekeknek tervezett fényképezőkre irányuló keresések – elvégre remek nyári emlékgyűjteményt lehet létrehozni, ha a család minden tagja fotózgat a nyaralás során. 2023-hoz képest 41 százalékkal népszerűbbek lettek a szabadidős filmezéshez ideális projektorok is.

Általánosságban is bővült az online vásárlás is

Jelentősen bővült az online vásárlás is 2023-ban, 

a 16–74 évesek körében 79 százalékra nőtt az életük során legalább egyszer interneten keresztül terméket vagy szolgáltatást vásárlók aránya,

de az előző évhez képest viszonylag jelentősebben, 61-ről 59 százalékra csökkent azoknak a száma, akiknek az utolsó ilyen vásárlása a felmérés időpontjához képest három hónapon belül történt. A statisztikai hivatal szerint ebben szerepe lehetett a koronavírus miatti óvatosság enyhülésének, valamint az online kereskedelmet is érintő drágulásnak, ami miatt az interneten keresztüli rendelés bizonyos esetekben, például a szállítási díj miatt, nagyobb költséggel jár, mint a hagyományos vásárlás. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.