A szárazjeget használó hűtési technika a folyamatos utánpótlás miatt idő- és energiaigényes, emellett a jég szublimálása során szén-dioxid kerül a levegőbe – mondta Csögley Roland, a DODO Franchise businesspartnere a Világgazdaságnak.
Az élelmiszer-biztonság, valamint az egyéb hűtést igénylő termékek, például a gyógyszerek felhasználhatósága szempontjából egyaránt elengedhetetlen a hűtési lánc fenntartása a házhoz szállítás során az áruk átvételétől a kézbesítésig.
A DODO áruszállító cég egy közel 40 millió forintos beruházással a szárazjég általi hűtésről átváltott egy új technológiára.
Most már speciális, mélyfagyasztott hűtőegységekkel biztosítják a termékeknek a megfelelő hőmérsékletet a szállítás ideje alatt. Ezeket az eszközöket mostanáig elsősorban a gyógyszeriparban alkalmazták laboratóriumi minták, illetve különböző gyógyszerkészítmények szállítása során.
A szállítókocsik rakterében lévő termodobozokban korábban szárazjéggel tartották megfelelő hőmérsékleten a hűtést igénylő termékeket addig, amíg kiszállították a megrendelőknek.
A telephelyekre most telepítésre került egy laborfagyasztó szekrény, ami jóval alacsonyabb hőfokra, akár mínusz 40 fokra is képes hűteni. Ezekben a fagyasztószekrényekben tároljuk a speciális hűtőegységeket, amelyeket a szállítások alkalmával most már a szárazjég helyett a rakterekben található termodobozokba teszünk
– mondta Csögley Roland.
Az útfelújítások és egyéb, forgalmi akadályt okozó munkálatok miatt számos esetben kialakulhatnak nagyobb torlódások az utakon. A szállítási idő előrejelzése a hűtött és fagyasztott termékek esetében pedig kulcsfontosságú. A futárok a különböző árucikkek átvételekor és kézbesítésekor megmérik az áru hőmérsékletét, ami nemcsak a hűtési lánc fenntartásának biztonsága szempontjából fontos, de az így nyert információk az adatelemzések alkalmával segítik a fejlesztéseiket is.
Amíg az autók úton vannak, nem feltétlenül tudják tartani a kívánt hőmérsékletet, ezért volt szükség arra, hogy legalább mínusz 30-32 fokig le tudjuk hűteni ezeket a speciális "jégakkukat", amelyek akár négy-öt órás időszakra is képesek megfelelő hőmérsékleten tartani a fagyasztott árut, amivel a hűtési lánc nem kerül veszélybe
– hangsúlyozta a DODO munkatársa.
Az új módszer az ökológiai lábnyom szempontjából is nagy előrelépés, mert megszűnik a szárazjég állandó logisztikája során keletkező szén-dioxid-kibocsátás, valamint a jég elpárolgása folyamán sem kerül szén-dioxid a levegőbe.
A szárazjég egy idő után elszublimál, a hűtőegységeknek pedig két év fölötti az életciklusuk, utána is csak akkor kell cserélni, ha esetleg megsérülnek.
A vállalat saját fejlesztésű szoftverével, amely az útvonaltervezésben és -optimalizálásban segíti a munkájukat, már hozzájárult az okoslogisztikai megoldásokhoz.
Legújabb fejlesztésünknek köszönhetően az év legmelegebb időszakában is környezetbarát módon, a korábbinál is alacsonyabb ökolábnyommal tudjuk biztosítani a hűtési lánc fenntartását, így futárjaink minden esetben a megfelelő hőmérsékleten kézbesítik a különböző árucikkeket, legyen szó akár fagyasztott élelmiszerekről, akár gyógyszerekről
– összegezte a vállalat által kiadott közleményben Lukás Gold, a DODO magyarországi vezérigazgatója.
Szállíts okosan! Látványosan nőtt a hőhullámok elhúzódása, idén a júliusi volt az eddigi leghosszabb, legintenzívebb és legmagasabb hőmérsékleti értékekkel járó időszak. A nagyvárosokat fokozottan sújtja a nyári kánikula, mivel az utak és házak építéséhez használt burkolóanyagok jóval több hősugárzást nyelnek el, mint a természetes felszín. Magyarországon a lakosság 72 százaléka él városokban, és több mint kétharmada (69,7 százalék) rendszeresen él az internetes vásárlás lehetőségével, ami azt jelenti, hogy a megrendelt árucikkeket a hőhullámok által leginkább érintett, nagyvárosi környezetben kell kézbesíteni, ez pedig új kihívásokat jelent a hűtött áruk kiszállítása terén – fejtette ki Lukás Gold. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.