A magyar piacra is megérkezett a Romániában már sikeresen működő online ruházati nagykereskedelmi piactér, az Unfrosen. A startupként induló román vállalkozás több mint százezer olyan minőségi terméket kínál, amelyek korábban elérhetetlenek voltak a kis méretű ruházati boltok számára. Az online platform amellett, hogy biztosítja a nagy márkák áruihoz a hozzáférést, segíti az eladókat, hogy megfelelő áron listázzák a termékeket, amivel maximalizálhatják potenciális nyereségüket.
A folyamatos túltermelés következtében ugyanis az évente gyártott ruhák 40 százalékát nem adják el, így a divatipar mára a világ negyedik legszennyezőbb ágazata lett. Ezzel összefüggésben az Európai Unió 2023 végén új rendeletet fogadott el, amely megtiltja az eladatlan ruházati árucikkek megsemmisítését. Az Unfrosen megoldásával ezek az áruk mostantól az eredetinél alacsonyabb áron kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba.
A romániai társaság ehhez egy B2B online platformot fejlesztett ki, és
2023. márciusi indulása óta több mint 3,2 millió eurós forgalmat könyvelhetett el.
Az azóta eltelt mintegy másfél év alatt már több mint 50 beszállító regisztrált, hogy a piactéren keresztül értékesíthesse az árukészletet, és több mint 2000 üzlet csatlakozott hozzájuk Romániában, Bulgáriában, illetve Görögországban. Bár a magyar piacra még csak most lépnek be, már több mint 200 hazai bolt van a felhasználóik között, és ez a szám a következő 12 hónapban várhatóan 500-1000-re nő.
„A platformunkon keresztül bonyolított tranzakciók olyan divatáru-kiskereskedők között zajlanak, amelyek nem férnek hozzá a csúcsmárkákhoz, valamint olyan nagyvállalatok között, amelyek gyorsan és hatékonyan szeretnének likviditáshoz jutni az előző évek készleteinek eladásával. A regisztrált és jóváhagyott üzletek 85 százaléka offline eladó, azaz saját üzletük is van. A fennmaradó 15 százalék online értékesítési csatornát működtet” – közölte Serban Buliga, az Unfrosen társalapítója.
Az eladók listázzák a termékeket az oldalon, és hozzáférési szabályokat állítanak fel az üzleteknek. Ezután kiválasztják azokat az országokat, ahol a készleteiket értékesíteni szeretnék, majd a boltok típusát (online vagy offline), és még azt is, hogy a butikok milyen messze lehetnek az első bevásárlóközponttól, ahol a vállalat márkaboltja található.
Ahhoz, hogy egy üzlet fiókot hozhasson létre a platformon, bizonyítottan aktív üzleti tevékenységgel kell rendelkeznie. A felülethez való hozzáférés csak azután történik meg, hogy az Unfrosen.hu csapatának egy tagja ellenőrizte, hogy a regisztráló bolt valóban működik-e.
Az Unfrosenen a butikok jelenleg
több tucat márka több mint százezer árucikkéhez férhetnek hozzá.
A megrendelések online adhatók le, és a termékek közvetlenül az eladók raktáraiból kerülnek a boltokba. A csapat kezeli
Május végén nyitott meg az első budapesti Primark. A Bridgerton-kollekció megjelenése az egész világon óriási sikert aratott, a magyarok közül sokan akár még egy csészéért is sorban állnának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.