„Magyarország hivatalosan is benyújtotta a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmét az Európai Beruházási Bankhoz” – jelentette be Lázár János pénteki Facebook-posztjában.
A bejegyzés megfogalmazása szerint az a cél, hogy ne várjanak tétlenül addig, amíg az Európai Unió kifizeti a Magyarországnak, köztük a magyar vasútnak járó pénzeket. A hitel lehetővé teszi, hogy hamarosan elindulhasson az augusztusban meghirdetett ötpontos közlekedési akcióterv egyik legfontosabb eleme, a vasútpálya-felújítások megvalósítása.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy
Magyarország egymilliárd eurós kérelemmel fordult a beruházási bankhoz, amit egymilliárd eurós saját erővel egészít ki,
a hitelkérelem 30 évre szól, és 500 kilométernyi új vasutat akarnak ebből ebből építeni négy év alatt.
Lázár közlése szerint az ötpontos akcióterv sürgősségi beavatkozásokat és hosszabb távú fejlesztéseket is tartalmaz.
Az infrastruktúrafejlesztési program finanszírozását Magyarország kormánya és a bank közösen biztosítja, amely része a 10 éves, 1200 milliárdos vasútfejlesztési csomagnak.
A tervek szerint 119 kilométeren megszüntetik a lassújeleket, és 490 kilométernyi pályát központi forgalomirányítás alá helyeznek.
Lázár szerint a fejlesztések nyomán az ország kötött pályás közlekedése érezhetően javulni fog a biztonság és a kiszámíthatóság növekedésével, a menetidő és a késések csökkenésével. A miniszter kiemelte, hogy az uniós pénzek visszatartása miatt alternatív forrásokat kell találni, de amint a beruházási bank hitelkérelme pozitív visszajelzést kap, a hazai források már rendelkezésre állnak, és megkezdődhet a munka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.