„Mind a két vállalatcsoport célja a termékeik minél nagyobb elérése” – mondta a háttérbeszélgetésen Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Kiemelte, hogy az RTL és a 4iG között korábban is volt üzleti kapcsolat.
Arról is beszélt, hogy az együttműködést mintegy 4 hónapos tárgyalási folyamat előzte meg. Tábori Tamás, a a 4iG csoport távközlési stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, árbevételeik zöme a lakossági ügyfelektől érkezik, ezért olyan megoldásokat keresnek – amit ebben a megállapodásban meg is találtak –, hogy az ügyfeleik minél jobb tartalmakhoz jussanak hozzá.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy nagyon erős piaci verseny jellemző ebben a szektorban mind a tartalom, mind pedig a lineáris szolgáltatások területén. Tábori Tamás elmondta, hogy
a 4iG csoportnak Magyarországon is a távközlési szolgáltatások, így a streamingszolgáltatások területén is a piacvezető pozíció megszerzése a cél.
Az RTL képviselői is egyértelművé tették, hogy a cégcsoport szándéka, hogy minél több háztartásba jusson el lineáris és streamingfelületeivel.
Emlékeztettek, hogy a két vállalat között korábban is volt disztribúciós együttműködés, emellett mind a Vodafone-nal és a Digivel, mind pedig az Antenna Hungáriával dolgoztak már együtt.
Az augusztusban bejelentett stratégiai megállapodás értelmében
a 4iG csoport egyedüli hazai távközlési szolgáltatóként biztosíthatja ügyfeleinek jövő év januárjától az RTL Magyarország teljes portfólióját, legyen szó lineáris televízióról, streamingszolgáltatásról vagy szabadon fogható csatornáról.
A két vállalat megállapodott az RTL Magyarország 12 csatornás portfóliójának terjesztésére is. Ezáltal a 4iG csoport minden ügyfelének elérhetőek lesznek az RTL, RTL 2, RTL 3, RTL Gold, RTL otthon, Film+, Sorozat+, Cool TV, Muzsika TV, Kölyökklub, Moziklub, Sorozatklub csatornák a választott előfizetési csomagtól függően – idézte fel a részleteket Szujó Zoltán.
A felek megerősítették, hogy az RTL továbbra is elérhető marad a szabadon fogható MindigTV szolgáltatásban, ami azért is fontos, mert egy kimutatás szerint a háztartások 13,4 százalékára – mintegy 540 ezer háztartás – jellemző, hogy a fizetős tv-műsorok helyett ingyenes adásokat is néznek.
A mintegy 3,5 millió háztartásból már 820 ezer háztartás fizet elő streamingszolgáltatásra, ez a szám pedig folyamatosan növekedik, annak ellenére, hogy a szolgáltatók brutálisan növelik áraikat – hívta fel a figyelmet Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese.
A fenti megállapodás értelmében a 4iG csoport ügyfelei akár előfizetésük részeként, egyetlen televíziós platformról érthetik el az RTL+ teljes kínálatát, beleértve az UEFA Bajnokok Ligájának 192 magyar kommentárral közvetített mérkőzését, továbbá az RTL saját gyártmányú sorozatainak legújabb évadait, valamint a nemzetközi sikerfilmek szinkronos változatait.
Elhangzott az is, hogy az együttműködés az előbbiek mellett kiterjed az RTL Magyarország UEFA host broadcasteri kötelezettségeire is. Ennek értelmében amennyiben magyar csapat jut bármelyik UEFA-sorozat főtáblájára, vagy play-off körébe, akkor a jogdíjtulajdonos köteles legyártani a magyar csapatok hazai mérkőzéseit, illetve a 2026-os budapesti Bajnokok Ligája-partnere, így ezeket a hazai közvetítéseket közösen, minden eddiginél magasabb minőségben juttatják el az előfizetőkhöz – hangsúlyozta Vidus Gabriella.
A 4iG csoport egy olyan új TV-platform bevezetése mellett döntött, amely az ügyféligényekre reagálva egy integrált platformon biztosítja a lineáris, video-on-demand és streaming tartalmakhoz való hozzáférést. Tábori Tamás elmondta: a platform nagy előnye, hogy a lineáris TV-fogyasztókhoz hagyományos tévén juttatja el a streamingtermékeket, vagyis könnyen hozzáférhetőek.
Az új platformra való átállás idén szeptemberben megkezdődött az új TV-platformra való átállás, így a Vodafone-hoz érkező új ügyfelek tévé-előfizetés esetén már az új UI-val ellátott médiaboxot kapják, illetve megkezdődik a meglévő Vodafone-ügyfelek fokozatos migrációja az új platformra – jelezte Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója. A OneTV számos digitális funkciót és kényelmi szolgáltatást nyújt, magas szinten biztosítja a lineáris és digitális televíziós, valamint rádiós tartalmak elosztását, de az ügyfelek ugyanúgy élvezhetik a tartalmak felvételét, melyet 7 napig vissza tudnak nézni, azok megállítását vagy visszatekerését. A platformon a fogyasztó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.