November 1-jén indul a soron következő kgfb-kampány, amelyben az autósok egy része lecserélheti a meglévő kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását. Az elmúlt időszakban a piacon jelentős átrendeződés figyelhető meg – derül ki a Netrisk összeállításából.
A novemberi kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási kampányban a 2010 előtt gyártott személyautókra köthetnek új biztosítást a tulajdonosok és az üzembentartók. A fiatalabb autóknál ezzel szemben a vásárlás évfordulójakor lehet másik biztosítót választani.
Azt látjuk, hogy a piac egyik legkisebb kockázatával bíró szegmensébe, azaz a bonus-malus rendszer szerint a legjobb, B10-es kategóriába tartozó autósokért egyre nagyobb a küzdelem a biztosítók között. Ez érthető, hiszen a baleseti kockázat náluk a legalacsonyabb az elmúlt időszak alapján
– mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
Tavaly egyébként a kampány során váltók 82 százalékát a legkedvezőbb díjakat biztosító B10-es besorolású autósok tették ki. A várható díjakról a szakember azt mondta, hogy
az idei októberi kötések éves díja megközelítette a 63 ezer forintot, ami 7,5 százalékkal magasabb a tavalyinál.
Az idei kampányban pedig átlagosan 10 százalék körüli drágulást várnak, ami jelentősen csökkenthető vagy akár elkerülhető, ha az autósok összehasonlítják a különböző biztosítók ajánlatait. Tavaly például 14 ezer forintot takaríthattak meg átlagosan az új biztosításra váltó autósok.
A tavalyi kampányban egyébként az összes váltás több mint 30 százalékát intézték a Netrisken, és több mint 31 ezer forintos átlagdíjon kötötték meg az új, kötelező biztosításaikat a Netrisknél. A kampányban érintett autók átlagéletkora pedig 20 év volt. A biztosítót váltó tulajdonosok vagy üzembentartók átlagéletkora meghaladta a 61 évet, az évfordulókor váltók esetében viszont ez alig több mint 47 év. A tavalyi kampány adataiból kiderült az is, hogy 23 százalékuk Budapesten, 19 százalékuk valamelyik vármegyeszékhelyen lakott, azaz a többség kisebb városokban, településeken élt.
Az autómárkák közül a Suzuki volt a leggyakoribb, utána jött az Opel 12 százalékkal, a harmadik pedig a Volkswagen volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.