A TikTok világa sokak számára a mai napig egy kiismerhetetlen világ: amit viszont tényleg kevesen tudnak, hogy mégis hogyan lehet pénzt keresni a platformmal. Mivel a TikTok is egy nyilvános videómegosztó platform, ahol lehetőség van közvetlenül támogatni a tartalomgyártókat, ezért rendelkeznie kell valamilyen pénzügyekkel szabályzattal. Akármilyen meglepő, a TikTok tényleg több erre vonatozó szabályzattal rendelkezik, melyek rendszert adnak a megtekintésekből és ajándékokból származó bevételnek – csak valamiért a TikTok nem szeret erről beszélni, és maguk a tiktokerek sem. Most viszont egy magyar tiktoker közzétett egy videót, melynek köszönhetően kiszámolhatjuk, hogy megközelítőleg mennyit kereshetnek a magyar tartalomgyártók.
A sportaki04 nevű magyar felhasználótól kérdezték meg, hogy mennyit keres a TikTokon és ő nem konkrét számmal, hanem egy statisztikával válaszolt. A tiktoker elmondása szerint
Ezek az összegek kizárólag a megtekintésekből származnak, melyek videónként lényegesen változhatnak és egyszeri bónuszról van szó. Elnézve több tiktoker csatornáját, általában minden második vagy harmadik videónak van kiugró nézettsége, de ez természetesen a témától és az időzítéstől is nagyban függ.
A megtekintések mellett másik nagy bevételi forrás az élő közvetítésekben vagy a kommentekben kapott ajándékok. Ezeket a nézők pénzért vásárolhatják meg a TikTok felületén és után elküldhetik kedvenc videósuknak. Egy 2024-es összesítés szerint jelenleg 208 darab ajándék létezik, az áruk pedig akár megugorhatja a 200 000 forintot is. Az ajándékokat érmékből kell venni, az érméket pedig természetesen rendes pénzért kell megvásárolni.
Az egyik legnépszerűbb ajándék a rózsa, ami 1 érmébe, tehát nagyjából 3 forintba kerül.
A tartalomgyártó gyémántokra tudja alakítani a kapott ajándékokat és a gyémántokat pedig valódi pénzre. A TikTok viszont nagyjából 50 százalék jutalékot vesz fel minden kifizetéskor. Egy gyémánt jelenleg nagyjából 5 cent (18 forint). Ezek alapján könnyen ki lehet számolni, hogy a legnépszerűbb magyar tiktokerek mennyit keresnek pusztán a videókkal és élő közvetítésekkel.
Jákob Zoli magyar üzletember, aki végzettsége szerint építőmérnök és az ingatlanpiacon, valamint kozmetikai iparban szerzett nagy nevet magának. Dolgozott műsorvezetőként is az RTL-nél, valamint a TV2-nél, de 2011 óta tagja a Miss World Hungary szépségverseny zsűrijének is. Jákob Zoli TikTok-csatornáján főleg adományokkal, szépségápolási, valamint ritkábban közéleti videókkal találkozhatunk – jelenleg összesen 917 feltöltött videóval és 1,3 millió követővel rendelkezik. A tiktokkerek.hu adatai szerint
Zoli 22 videót töltött fel szeptemberben és a legnézettebb videója 1,1 millió megtekintésnél jár, ami nagyjából 400 000 forintos bónuszt jelent.
Szeptemberi videóinak többsége 100 000 és 200 000 megtekintés között mozog, melyek így is darabonként 120–140 000 forintos bónuszt jelentenek, de akadnak 400–600 000 megtekintésnél járó videók, melyekért akár 200 000 forintot is kaphat. Jákob Zoli bónuszokból származó szeptember bevétele 5–10 millió forint között lehet, amihez még hozzájöhet az ajándékokból és a szponzorációkból származó összegek, nem beszélve az adózásról.
A Vietnámban született magyar énekes, táncos és koreográfus a Csillag születik című tehetségkutató műsorban vált először ismertté és később a Megasztárban is dolgozott tánckoreográfusként. TikTok-videóiban elsősorban saját tartalmait láthatjuk: saját zenéit koreografálja meg. Annak ellenére, hogy szeptemberben csak három videót töltött fel, még így is tartja a 2. helyet a magyar tiktokerek között. Mivel ritkábban tölt fel tartalmat, ezért több kiugróan magas nézettséggel rendelkező videóval rendelkezik.
Legnézettebb videója 9,5 millió megtekintésnél jár, amiért akár 9 000 eurós (3,6 millió forint) bónuszt is kaphatott.
Valószínűleg Dükinek sem a TikTok az első számú bevételi forrása, ugyanis R3D ONE tánc stúdió tagja, ahol tanárként tevékenykedik.
Verebélyi Vivien és Nagy Norbert nagybetűs magyar online tartalomgyártók, akik jelen vannak az összes népszerű platformon. Bár az utolsó YouTube-videójukat 2023 januárjában töltötték fel, Instagramon és a TikTokon a mai napig aktívak.
Szeptember folyamán 17 videót töltöttek fel, melyek közül 5 darab 470–755 000 megtekintés között vannak, melyekért akár 200 000 forintot is kaphat videónként.
A legnézettebb szeptemberi videójuk már majdnem 1 millió megtekintésnél jár, amiért akár egy 400 000 forintos bónuszt is kaphatnak.
Bár a listán a negyedik helyen foglalja el Forstner Csenge, minden bizonnyal az ő arcát sokkal többen ismerik Magyarországon. Csengéről korábban a Forbes azt írta, hogy Kaliforniából költözött haza, ezek után pedig 2022-ben robbant be a magyar közösségi média világába a széles körben ismertté vált „fehér csokis shaken espresso” videójával. Bár Forstner Csenge idén már a Forbes Legértékesebb magyar influenszerek nevű listáján a 20. helyen állt, mégis TikTok-csatornája a mai napig népszerű.
Csenge összesen már 4411 videót töltött fel a TikTokra, melyekben főleg szépségápolási termékeket mutat be, többször fizetett hirdetés keretein belül.
Szeptemberben 8 videót töltött fel, melyek megtekintése átlagosan 100–200 000 megtekintés (fejenként 120 000 forintos bónusz) között van, viszont ő is rendelkezik 500 000-es vagy 1 milliós megtekintésekkel, amiért már 400 000 forintos bónusz járhat is.
Ezek a számok csak becslések, biztosakat nem tudhatunk, ugyanis sokszor maga a TikTok szabályzata sem fogalmaz egyértelműen. Az viszont látszik, hogy ha valaki csak a TikTokból akar megélni, annak van erre lehetősége, viszont ehhez nagy és állandó nézőközönségre van szüksége.
Arról természetesen nem ismerünk adatokat, hogy az felsorolt tiktokerek hány és milyen ajándékot kaptak,
melyekből a bónuszokon kívül még származik bevételük.
A TikToknak volt korábban egy Lite nevű jutalmazási rendszere is, melyet nemrég betiltottak az Európai Unióban. A program lehetővé tette a felhasználók számára, hogy az alkalmazáson belül bizonyos feladatok, így például videók megtekintése, tartalom kedvelése, barátok meghívása során pontokat szerezzenek, az üzemeltető anélkül indította el, hogy előzetesen értékelte volna a kockázatokat, különösen a platform függőséget okozó hatásával kapcsolatosan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.