A harmadik negyedévben 16 százalékkal bővült a kiskereskedelmi üzletág, a régió 16 országában jelen lévő csoport árbevétele 291 milliárd forintra bővült, miközben EBITDA-ja meghaladta a 14 milliárd forintot.
Az AutoWallis Csoport
291,2 milliárd forintra (+3 százalék) növelte árbevételét az év első kilenc hónapjában, miközben a harmadik negyedévben elért 96 milliárd forintos bevétele 9 százalékkal haladja meg a megelőző év azonos időszakát.
A csoport idei árbevételének már közel 60 százaléka külföldről származott.
A kimagasló eredmény elsősorban a japán márkákat érintő első negyedéves importőri kampányoknak, a BYD-márka tavaly év végi bevezetésének, a három cseh Stratos Auto BMW-márkakereskedés július elején lezárt felvásárlásának, valamint az AutoWallis budapesti Renault és Dacia kereskedés megnyitásának köszönhető – írják közleményükben.
A Nagykereskedelmi Üzletág árbevétele 161,3 milliárd forint volt, mely a féléves 9 százalékos csökkenést részben ledolgozva mindössze 5 százalékos visszaesést jelent a megelőző év azonos időszakához képest. Az üzletág az előző év harmadik negyedévéhez képest nagyságrendileg ugyanannyi gépjárművet értékesített, ami elmarad az árbevétel csökkenésének mértékétől. Ennek oka
az eladott gépjárművek összetétel változásával magyarázható: a Renault és Dacia márkák értékesítése növekedett, ugyanakkor ez nem jelenik meg a Csoport árbevételében
(ezen márkákat az RN Hungary Kft. értékesíti, mely nem kerül teljeskörűen konszolidációra a Csoport pénzügyi kimutatásaiban), míg más márkák értékesítési darabszámai csökkentek ebben az időszaki összehasonlításban. A Nagykereskedelmi Üzletág árbevételének javuló tendenciája a második negyedév óta tapasztalható: az átmeneti csökkenés oka túlnyomórészt technikai jellegű volt, amit egyrészt a korábbi (2022 utolsó, valamint 2023 első és második negyedéves) kiugróan magas értékesítések bázishatása, illetve az idei első fél évben a Szuezi-csatorna és a vörös-tengeri helyzet miatt megnövekedett tengeri szállítási határidők együttesen magyaráznak.
Az AutoWallis Csoport 2024 első háromnegyedéves EBITDA-ja főként az árbevételt érintő egyszeri bázishatásoknak köszönhetően 20 százalékkal 14 milliárd forintra csökkent, miközben az EBITDA-margin 6,2-ről 4,8 százalékra mérséklődött, mely érték viszont magasabb, mint a féléves 4,6 százalék.
A személyi jellegű ráfordítások 35 százalékos emelkedése a 2023-ban és 2024-ben eddig lezárt akvizíciók miatti létszámnövekedés, valamint a munkaerőpiaci változások követése miatti béremelések eredménye (a Csoport átlagos létszáma 226 fővel 1181 főre emelkedett az első kilenc hónapban).
A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2024 első háromnegyedévében mínusz 4 milliárd forint volt a tavalyi 3,4 milliárd forint veszteség után. A növekedés elsősorban a finanszírozási volumen tranzakcionális bővülésének (wigo carsharing járművei), továbbá az időszaki devizás tételek átértékeléséből származó realizált és nem realizált árfolyamnyereségnek és veszteségnek (HUF/EUR árfolyam változása) tulajdonítható.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első háromnegyedéves eredmények értékelésekor elmondta, hogy azok várakozásaiknak, a tavasszal bemutatott frissített stratégiai céljaiknak megfelelnek. Hozzátette, hogy az autógyártókat érintő kihívások (CO2 kvóták változása, elektrifikáció átmeneti problémái, kínai márkák előretörése), a gyártói túlkapacitások és a kedvezőtlen devizaárfolyam-mozgások a következő időszakban átmenetileg az autókereskedő vállalatokat is kedvezőtlenül érinthetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.