Nem érdemes az utolsó napokra halogatni a vásárlást az online webshopokban, ugyanis korántsem nem biztos, hogy december 24-re megérkeznek a karácsonyi ajándékok – ez derült ki a legnagyobb hazai webáruházak lapunknak elküldött válaszaiból. Az Alzától, a Media Marktól és az eMAG-tól is azt akartuk megtudni, hogy idén mekkora forgalmat tapasztalnak, meddig érdemes feladni a rendelést és mit ajánlanak a vásárlóknak, azaz csomagponton vegyék át, vagy futárral szállíttassák ki a rendelésüket.
A békés és zökkenőmentes karácsonyi szezon biztosítása érdekében az Alza vásárlói jelenleg magabiztosan rendelhetnek a készleten lévő termékekből karácsonyi szállítással december 22-ig bezárólag – írta az Alza. A webáruház szerint határidő a boltokba és az AlzaBoxokba történő szállítás esetén érvényes, és a körülmények alakulásának fényében december 23-ra is változhat.
Az AlzaBoxok napi 24 órában, míg az üzletek reggel 8 és este 8 között vannak nyitva a hét minden napján, december 24-én is délig várják a vásárlókat, akik a weboldalon tájékozódhatnak a boltban azonnal elérhető termékek árukészletéről is. Országszerte már 400 Alzaboxba és öt boltba, köztük a legújabb győri üzletükbe tudnak rendelni a vásárlók, az AlzaPlus+ tagok ráadásul ingyen.
Amennyiben a termék mérete megengedi, javasoljuk az Alzaboxokba történő szállítást, hiszen ezek a hét minden napján 24 órában elérhetők, nagy méretű termékeket a boltokba szállítunk
– írták. Ami a forgalmat illeti, az Alza októberi saját kérdőíves felmérése szerint 858 válaszadó
Hozzátették, mindent megtesznek, hogy a termékek időben ki tudják szállítani. „Abban az esetben, ha a termék a vállalt időkereten túl kerül kiszállításra, a szállítás díja automatikusan jóváírásra kerül” – írják.
Az eMag a Világgazdaság kérdésére azt közölte, hogy jelenleg minden kedvezően alakul a kiszállítások terén: a november 15-én tartott eMAG Black Friday rendeléseinek közel háromnegyedét már az első héten kiszállították.
„Az idei karácsonyi szezonra alapos tervezéssel, a logisztikai hálózat bővítésével készülünk, az idén decemberi eMAG-rendeléseket várhatóan átlagosan 1–6 munkanapon belül teljesíteni fogjuk, ilyen határidővel érdemes kalkulálni a karácsonyi rendelések kapcsán.”
Arra a kérdésre, hogy mit ajánlanak, a futárszolgálatot vagy a csomagpontokat, azt írták, hogy amelyik az ügyfél számára kényelmesebb átvételi lehetőség. Az eMAG-os rendeléseket több mint 1200 csomagautomatában lehet átvenni országszerte, jelenleg tízből hat-hét eMAG-on megrendelt terméket kérnek csomagautomatás átvétellel, míg a házhoz szállítással kért rendelések aránya 30-40 százalék körüli. Ha valakinek a rendelése mégsem nem érkezne meg időben, azt arra kérik, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatukkal, ahol egyedileg segíteni fognak neki.
„Azt tanácsoljuk, hogy a rendeléseiket legkésőbb december 18-ig adják le, így nagy valószínűséggel a csomagjuk még időben megérkezik karácsonyra. December 18. után azonban már inkább az áruházi átvételt javasoljuk, mert így a készleten lévő termékeket akár egy órán belül is átvehetik, ráadásul további extra szolgáltatásokat is igénybe vehetnek” – írta a Media Markt.
Ugyanakkor ők elsősorban a házhoz szállítást ajánlják az ünnepi időszakban. A csomagpontok és automaták kapacitása a karácsony előtti napokban telítődhet, ami késedelmeket okozhat. A futárszolgálattal való kézbesítés esetén nagyobb az esélye, hogy a rendelés még az ünnepek előtt célba ér.
Elárulták azt is, hogy novemberben az átlagos rendelési érték bruttó 106 ezer forint volt, amely körülbelül 3 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest, ami szerintük jól tükrözi a vásárlási hajlandóság emelkedését a szezon legfontosabb hónapjában.
Kerestük kérdéseinkkel a kínai webáruházat, a Temut is, ugyan cikkünk megírásáig nem válaszoltak, de a Sonline múlt héten azt írta, hogy a legnagyobb csomagküldő vállalatok is arra ösztönzik ügyfeleit, hogy minél gyorsabban adják le megrendeléseiket. „Az online rendeléstől számított kiszállítási idő nagymértékben függ az adott üzlettől és annak erőforrásaitól, hiszen a csomagok előkészítése az ő feladatuk” – nyilatkozta a GLS Hungary Kft. ügyvezetője.
A Packeta ugyancsak arra figyelmeztet, hogy
a csomagpontokra történő kézbesítés esetében legkésőbb december 18-i határidővel javasolt a feladás, hogy még karácsonyra megérkezzen a kívánt csomag.
A Magyar Posta viszont arra hívta fel a figyelmet, hogy csak azok a távol-keleti csomagok érkeznek meg időben, amelyeket már hetekkel ezelőtt megrendeltek.
Akik most terveznek külföldi webáruházból karácsonyi ajándékot rendelni, azoknak számolniuk kell azzal az eshetőséggel is, hogy – a karácsonyi megnövekedett csomagmennyiség miatt – a megrendelt termékeiket az ünnepek után kapják kézhez, ezért javasoljuk, hogy inkább a hazai webshopok kínálatából válasszanak
– írta a Magyar Posta kommunikációs osztálya sajtóválaszában.
A reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei karácsonyi költésekben is. Az ilyenkor fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházaknak 50 százaléka a tavalyi szezonhoz képest magasabb forgalmat vár, miközben a tavalyihoz hasonló szint ismétlődésére számít további 28 százalékuk. Mindez jelentős elmozdulás a 2023-as adatokhoz képest: ekkor csupán 32 százalék volt a forgalom növekedését valószínűsítő kereskedők aránya – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.
A korábbinál pozitívabb várakozásokat részben alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 44 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és
Tény ugyanakkor, hogy a kereskedők az idei Black Friday szezonnak eleve nagyobb elvárásokkal futottak neki. Ennek is köszönhető, hogy csak 27 százaléknyian tapasztaltak az általuk vártnál jobb forgalmat, a többé-kevésbé csalódottak aránya pedig elérte a 35 százalékot is.
„A belföldi e-kereskedelem szereplőinek várakozásai viszonylag jól tükrözik a piacra vonatkozó idei előrejelzéseket, amelyek mintegy 8-9 százalékos növekedéssel számolnak tavalyhoz képest – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Jól mutatja ugyanakkor a hazai szereplők előtt tornyosuló kihívások komolyságát, hogy alig több mint egy év alatt látványosan megváltoztak a piaci erőviszonyok.
A Temu a tavalyi megjelenése után hónapok alatt a magyar piacot kiszolgáló legnagyobb szereplővé vált, vásárlói bázisa már idén félévkor elérte az 1,5 milliót, és egyes piaci előrejelzések szerint a kínai óriás az év végére már akár a 10 milliós rendelésszámot is elérheti. Ennek is köszönhető, hogy a külföldi webáruházak immár a teljes hazai piac negyedét lefedik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.