Megbírságolta a Digi távközlési szolgáltatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a cég nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-jétől érvényes előfizetőidíj-emeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket. A jogsértés miatt 111 millió forintos bírságot kapott a cég – derült ki a GVH pénteki közleményéből.
A nemzeti versenyhatóság tájékoztatása szerint a vállalkozás olyan módon alakította ki kereskedelmi gyakorlatát, hogy a várható fogyasztói értelmezést figyelmen kívül hagyta, s a fogyasztók így nem kaphattak objektív képet a díjemelések következményeiről. A nemzeti versenyhatóság a bírság mellett kötelezte a céget az általa vállalt fogyasztói kompenzáció teljesítésére. A cég elismerte a jogsértést, és lemondott a jogorvoslati jogáról.
A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a Digi 2022 novemberében egy időben tájékoztatta a fogyasztókat a 2023. január 1-jétől érvényesített előfizetési díj emeléséről és az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) szintén 2023. január 1-jétől bekerülő – és májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról. A cég kommunikációjából azonban nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egy időben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt. A Digi ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.
A vállalkozás az eljárásban együttműködött a GVH-val, elismerte a jogsértést, jogorvoslati jogáról lemondott, valamint tevőleges jóvátételt is vállalt. Ezekre figyelemmel a GVH Versenytanácsa 111 millió forint bírságot szabott ki a Digire, és kötelezte az általa vállalt jóvátétel teljesítésére, amelynek keretében a cég jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak az érintett időszakban szerződött új előfizetőknek, akik a visszatérítés időpontjában is a Digi előfizetői.
A GVH pénteken egy másik közlemény is kiadott, mely szerint versenyfelügyeleti eljárásban vizsgálja az RTL+ Prémium csatorna Bajnokok Ligája-közvetítései kapcsán tett reklámállításokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.