BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Block,Of,Flats,In,Budapest, lakás, eladó lakás, ingatlan, panel, lakások

Lakásbiztosítás: indul a kampány, érdemes résen lenni

Idén is március 1. és 31. között zajlik a lakásbiztosítási kampány, melynek keretében az ügyfeleknek a biztosítási szerződésük évfordulójától függetlenül lehetőségük van arra, hogy meglévő szerződésüket egy kedvezőbbre cseréljék. A lakástulajdonosoknak érdemes figyelemmel követniük a biztosítók ajánlatait, ebben nyújt segítséget a jegybank és a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatója.

Az ügyfelek egy hónapig felbonthatják lakásbiztosítási szerződésüket, hogy kedvezőbb feltételekkel nyithassanak egy újat – mondta Túri Anikó közigazgatási államtitkár a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) közös sajtótájékoztatóján.

lakásbiztosítás, lakás, biztosító, ház, ingatlan, biztosítás, lakásbiztosítás Female,Real,Estate,Broker,Presenting,And,Advised,To,Model,Home
Indul a lakásbiztosítási kampány / Fotó: Shutterstock

Számos biztosító új, kedvező feltételeket kínál, így az államtitkár azt javasolja, hogy mindenkinek érdemes szétnéznie a piacon. Mivel ilyen sok a kedvező ajánlat, annak javasolja meglátogatni a biztosítók oldalait, akik még nem rendelkeznek lakásbiztosítással. Hangsúlyozta:

a kormányzat célja megvédeni a családok legfontosabb vagyontárgyát, az otthonukat, hogy a legnagyobb biztonságban legyen.

A lakásbiztosítási kampány éves szinten is mérhető

Kandrács Csaba, az MNB alelnöke felhívta a figyelmet arra, hogy az első lakásbiztosítási kampányban 640 ezer szerződést kötöttek újra, amelyek közül

  • több mint 300 ezer ügyfél a biztosítóján belül vizsgálta felül a szerződését,
  • és szintén mintegy 300 ezer pedig új biztosítónál köthette meg.

Beszámolt arról is, hogy elsődleges céljuk a verseny erősítése volt, és ahogy a számokból látszik, ez sikeres volt – mondta az alelnök, megjegyezve: nem árversenyt szerettek volna, hanem ár-érték javulást, és ez teljesült is. A minőségi fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) is egyre népszerűbbek, az online értékesítéseknél minden harmadik szerződés ilyen típusú.

A tavalyi évben összesen majdnem 900 ezer szerződést újítottak meg – emelte ki, hozzátéve, minden negyedik szerződést felülvizsgáltak az ügyfelek. Mint mondta, ebben a piaci szegmensben legmagasabb a koncentráció, az átlagdíjak pedig 16 százalékkal nőttek. Felhívta a figyelmet arra, hogy az állománynövekedés nem volt kifejezett kampánycél, de a félelmek ellenére

a piac nem szűkült, hanem enyhén bővült.

A lakott ingatlanok lefedettsége 0,5 százalékponttal, 76,42 százalékra nőtt – tette hozzá.

Ezt várják idén a piacon

A jegybank és a szaktárca felmérése szerint jelentős – milliárdos nagyságrendű – erőforrással terveznek a biztosítók az idei kampányra is. Összesen 155 ezer új szerződést várnak, ebből 17 százalék MFO – jelezte a jegybank alelnöke.

A jegybank 2025-ben ismét kommunikációs megjelenésekkel készül, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló MFO-kra. Az MNB a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el. A kampány arra is alkalmas lehet, hogy a hozzávetőlegesen egymillió biztosítatlan háztartás figyelmét ráirányítsa a lakásbiztosítás fontosságára – mondta Kandrács Csaba.

A piac is felkészült a lakásbiztosítási kampányra

Ahogy azt a Világgazdaság is megírta, idén újból biztosítói reggelin tekintették át a legfontosabb aktuális kérdéseket

  • a hazai piaci szereplők,
  • a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz),
  • a Nemzetgazdasági Minisztérium
  • és a Magyar Nemzeti Bank.

A megbeszélésen elhangzott, hogy a márciusi lakásbiztosítási átszerződési időszakra a biztosítók és az MNB is készül, többek között kommunikációval. A lakásbiztosítások esetében cél a verseny további élénkítése. Az új Etikus 2.0 szabályozócsomag a teljes biztosítási piacon olyan termékfejlesztési hullámot indíthat el, amely nagyban javítja a biztosítások ár-érték arányát.

Lakásbiztosítás: az akciódömping ellenére sokan nem váltanak

A biztosítással rendelkezők 60 százaléka hallott már a márciusi kampányról. A lakásbiztosításoknál a magyarok körében az ár-érték arány a legfontosabb. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.