BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Business,People,Signing,Contract,Making,Deal,With,Real,Estate,Agent, lakásbiztosítás

Lakásbiztosítás: az akciódömping ellenére sokan nem váltanak – ez a tétovázás oka

A biztosítással rendelkezők 60 százaléka hallott már a márciusi kampányról. A lakásbiztosításoknál a magyarok körében az ár-érték arány a legfontosabb.

A lakásbiztosítással rendelkezők 60 százaléka hallott már a lakáskampányról, közülük tavaly minden harmadik élt is az átkötés lehetőségével. A Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából, ezer személy megkérdezésével készült reprezentatív kutatás arra is rávilágított, hogy annak ellenére, hogy a piacot elárasztják az akciós ajánlatok, a lakásbiztosítások esetében az ár-érték arány a meghatározó.

Business,People,Signing,Contract,Making,Deal,With,Real,Estate,Agent, lakásbiztosítás
Márciusban érkezik a lakásbiztosítási kampány / Fotó: Shutterstock

A magyarok kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással. Többségük inkább elégedett jelenlegi biztosítása fedezeteivel, a biztosítási összeggel és a díjakkal, ugyanakkor némileg árnyalja az elégedettséget, hogy minden ötödik tulajdonos szerint alacsonyabb értékre van biztosítva lakása, mint kellene.

Több fontos tényező is befolyásolja a döntést

A megfelelő fedezet ugyanakkor fontos szempont, még magasabb díjért is. Ezt támasztja alá az is, hogy a tavaly biztosítást váltók között szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akiknek csökkent (31 százalék), mint akiknek emelkedett (28 százalék) a biztosítási díja. A válaszadók háromnegyede (75 százalék) válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy számít-e döntésénél az, hogy kedvező árú legyen az új lakásbiztosítási szerződése. Bár ez magas aránynak számít, ám összehasonlítva más termékekkel és szolgáltatásokkal (például élelmiszerek esetében 87 százalék, mobiltelefon-előfizetés esetében 81 százalék), az látszik, hogy nem a biztosítási termékek esetében keresik az ügyfelek leginkább az akciós ajánlatokat.

Az idei felmérés arra is rávilágított, hogy mi számít a lakásbiztosítások esetében, ha dönteni kell:

  • a különböző szempontok népszerűsége közül az egyszerű kárügyintézés (84 százalék),
  • a minél több kockázatra való kiterjesztés (80 százalék),
  • valamint a fedezeti összeg nagysága (80 százalék) ugyanolyan fontos,
  • mint a kedvező díj (84 százalék).
  • Az olyan akciók, mint például az új szerződések mellé járó ajándéktárgyak, messze a legkevésbé számítanak (59 százalék) a biztosításról szóló döntések esetében.

Egy év alatt is változott a lakásbiztosítások megítélése

Érdekesség, hogy miközben a 2024-ben elkészített hasonló felmérésben 69 százalék válaszolt úgy, hogy elégedett biztosítójának ügyintézésével, addig ez a szám idén 59 százalékra mérséklődött. Erre magyarázat lehet az is, hogy aki csak egy-egy akciós ajánlat miatt váltott társaságot, ma már lehet, hogy kevésbé elégedett a korábbi döntésével.

„Nagyon örülünk annak, hogy a tavalyi kampányban a lakásbiztosítással rendelkezők több mint 10 százaléka átnézte és aktualizálta szerződését, ez jelentősen meghaladta a várakozásokat. Talán a kampány hatásának is köszönhetően sokan az aktuális akciók, kedvezmények alapján hozzák meg döntésüket, ami később, akár pont egy káresemény kapcsán okozhat csalódást. A hiányzó fedezetek, az alacsony limitek és biztosítási összegek mellett akár a vállalt önrész miatt is sokaknak fájhat a feje egy káresemény rendezésénél, míg a hűségidő vállalása korlátozza a mozgásteret elégedetlenség esetén. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz hasonlóan sokan azzal is szembesülhetnek, hogy az akciós időszakot követően vagy a szerződéskötés utáni második évben már jelentősen emelkedhet a díjuk. A feltételek hosszúak és bonyolultak, ezért átnézésükben, értelmezésükben érdemes szakértő segítségét kérni” – hívta fel a figyelmet Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.

A felmérésből az is kiderült, hogy azok körében, akik tavaly nem váltottak, minden tizedik embert a hűségszerződése tartotta vissza, mivel attól féltek, hogy akár visszamenőleg is veszteség érheti őket.

A többség a személyes szerződéskötést preferálja

Az elmúlt időszak inflációs környezete miatt mindenképpen érdemes átnézni a két-három évnél régebbi szerződéseket, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a szerződések átdolgozására ugyanannál a biztosítónál az év bármely időszakában lehetőség nyílik, nem szükséges ezt erre a nagy forgalmú időszakra ütemezni.

Az idei kampányban a várakozások szerint legalább annyian keresik majd meg a biztosítókat a különböző értékesítési csatornákon, mint tavaly. A lakosság is egyre tájékozottabb, tudatosabb a lakásbiztosításokkal kapcsolatban, az alkuszok aktivitása is nőhet, emellett jelentősen nő a márciusi évfordulós szerződések aránya is.

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) további térnyerésére is számítani lehet, a Groupama Biztosítónál az MFO-szerződések részaránya az elmúlt időszakban 6 százalékról 9 százalékra nőtt a lakásbiztosítási szerződéskötésekben.

Tavaly egyébként a szerződések 70-80 százalékát személyesen kötötték újra. Látva azt, hogy a márciusi időszak milyen megnövekedett ügyfélforgalmat generált tavaly tavasszal, a Groupama Biztosító a márciusi kampányban hosszabbított és hétvégi nyitvatartást vezet be számos fiókjában.

„Az OTP Bankban is kiemelt figyelemmel készülünk a márciusi kampányra, hiszen az otthonteremtési megoldásainkhoz szorosan kapcsolódik a lakásbiztosítás. Egyre több ügyfelünk köt lakásbiztosítást hitelfelvételtől függetlenül is a bank fiókhálózatában, hogy biztonságban tudja az otthonát. A lakossági ügyfélkörben népszerűek a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítások. Különös hangsúlyt fektetünk arra, hogy ezen ügyfeleink ingatlanának biztosítására is személyre szabott, versenyképes ajánlatot tudjunk nyújtani” – mondta el Czikora Emese, az OTP Bank bankbiztosítási főosztályvezetője.

Az átkötési időszakra készülve a Magyar Nemzeti Bank honlapjának Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) és Pénzügyi Navigátor fogyasztóvédelmi oldalain és a közösségi médiában fogyasztóvédelmi kampányt indított az ügyfelek döntéseinek segítése céljából.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.