BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklámok miatt vizsgálódik a GVH : ez a cég kerülhet bajba

A vény nélküli gyógyszerek hirdetése során nem árt odafigyelni. A reklámoknak ugyanis az engedélyezett alkalmazási előírásoknak is meg kell felelniük.

Vizsgálatot indított a Normaflore termékcsalád forgalmazójával, az Opella Healthcare Commercial Kft.-vel szemben a Gazdsági Versenyhivatal (GVH) – közölte a hatóság pénteken, hozzátéve, hogy a cég két termékét nem az engedélyezett alkalmazási előírások alapján mutatta be a reklámjaiban.

szb20060224_2356, reklám
Fotó: Székelyhidi Balázs

A Normaflore szeptember 1-jétől indult kampányával lehetett gond

A GVH azt gyanítja, hogy az Opella 2024. szeptember 1-jétől induló kampánya a Normaflore belsőleges szuszpenzió és a Normaflore extra 4 milliárd/5 ml belsőleges szuszpenzió gyógyszer esetén a termékek alkalmazási előírásain túlmutató állításokat fogalmaz meg. Ezekre példaként a GVH a „Smart spórákat tartalmaz”, valamint „a legokosabb választások antibiotikum-kúra vagy hasmenés esetén”, továbbá „a legokosabb választás a bélflóra védelméért” állításokat hozta fel. A GVH szerint 

a forgalmazó vélhetően nem az engedélyezett alkalmazási előírások alapján mutatta be a Normaflore termékeket.

A versenyhivatal azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy az eljárás megindítása nem jelenti feltétlenül azt, hogy a társaság jogsértő módon járt el, a cél a tények tisztázása és az estleges jogsértés bizonyítása. Minderre három hónap áll rendelkezésre, amit azonban két alkalommal legfeljebb két-két hónappal lehet meghosszabbítani. A versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától a teljesítésig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.

A GVH mindemellett arra figyelmezteti a vállalkozásokat, hogy vény nélkül is kiadható gyógyszerek reklámozása esetén kizárólag olyan állításokat tehetnek, amelyek maradéktalanul megfelelnek az engedélyezett alkalmazási előírásoknak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.