Miután az idei év elején a Márka Üdítőgyártó Kft. hosszú távú megállapodást kötött a Traubisoda gyártásának és forgalmazásának jogaira, kedden a szerződést is aláírták Felsőlajoson az üdítőital-gyártó üzemében – derül ki az üdítőgyártó keddi közleményéből. A nagy jelentőségű eseményről a Baon.hu részletes tudósítással jelentkezett.
A Bács-Kiskun vármegyei lap a bejelentés kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a hazai üdítőital-gyártás egyik piacvezető nagyvállalata a felsőlajosi Márka Üdítőgyártó Kft., amely ma délután óta újabb termékcsaláddal bővítette a cég piaci kínálatát. Fontos döntésről van szó, az 1971-ben idehaza megjelenő Traubisoda üdítőital gyártása így bekerült a vállalat portfóliójába.
Az erről szóló megállapodást a Márkát 2007-ben a hazai piacra visszavezető vállalkozás tulajdonos-ügyvezetője, Pécskövi Tibor és a Traubisoda védjegytulajdonosa, Deres Szabolcs látta el kézjegyével, majd a Traubisoda gyártósorát is elindították.
Pécskövi Tibor elmondta, hogy a magyar brandek begyűjtésére alapozó stratégia részeként nagy cél volt a Traubisoda megszerzése is, majd felidézte, hogy cégük elsőként a Márka üdítőt hozta vissza a piacra, majd több mint két éve a Gyöngy üdítőt is, ezt egészíti ki a Traubisoda.
A termék három ízzel indul, hiszen a hagyományos mellett lesz cukormentes és kékszőlős változat is. A Traubisodát egy magas kategóriába is pozicionálják, így az a jelenlegi piaci kínálatnál magasabb gyümölcstartalommal készül. A cégvezető elmondta az is, hogy
a vállalkozás az elmúlt hét évben négy gyártó gépsorral megtízszerezte kapacitását és évente 290 millió palack legyártására képes.
Mára a Márka választéka közel 200 terméket fed le, beleértve
Ezzel a cég a hazai szénsavas üdítőitalok piacának második legnagyobb szereplőjévé vált, piaci részesedése meghaladja a 15 százalékot. A Baon.hu kiemelte: a Márka Üdítőgyár Kft. naponta csaknem egymillió palack italt gyárt. Sőt, a szortimentbővítéssel a magyar pozíciók megerősítését és annak bővítését is tervezik, illetve új exportpiacok megszerzésében is gondolkoznak.
Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszer-gazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára szerint két igazi magyar termékcsalád, a Márka és a Traubisoda nagy találkozását hozta el a mai nap, de elmondta azt is, hogy 2019 és 2023 között a társaság árbevétele három és félszeresére nőtt, az exportforgalmuk pedig kilencszeresére, és jelenleg 174 főnek ad munkát a Bács-Kiskun vármegyei cég.
Végezetül egy kis múltidézés: – Traubit akarunk! Gyerekek, talán inkább kérünk! – ki emlékszik erre a reklámra? Bizonyára nagyon sokan Magyarországon, ugyanis túlzás nélkül egy generáció nőtt fel rajta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.