A folyamatos mozdonyhiányban szenvedő MÁV csoportnál a dán ME-k beszerzése mellett könnyen lehet, hogy újabb nagydízeleket szereznek be vagy bérelnek: ezek pedig a német 218-asok lehetnek – írja a Regionalbahn.hu.
A szaklap iparági forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy 5–15 darab közötti mozdony érkezhet. A MÁV-nál és a tulajdonosi jogkörben eljáró Építési és Közlekedési Minisztériumban komoly szándék van a beszerzésre, és az első darabok akár már nyárig megérkezhetnek Magyarországra.
Ezt azonban érdemes fenntartásokkal kezelni, már csak a már említett dán mozdonyok honosításának lassú folyamata miatt is. Akárhogy is, a jövőbeni 218-asok
a Balaton északi partján esetleg az Alföldön állhatnának majd szolgálatba egyszer,
ha a beszerzésükről szóló hírek igaznak bizonyulnak.
A MÁV csoport egyetlen, jelenleg személyvonatok továbbítására korlátozások nélkül alkalmas dízeltípusa, az M41-esek száma alaposan megfogyatkozott. Az elmúlt évek hazai üzemeltetési körülményei nem tettek jót a járműveknek, amit fokozott a forráshiány, így az életben tartásuk igen költséges, talán még a járműbérletnél is költségesebb móka. Éppen ezért lehet jó választás német 218-asok üzembe állítása, ugyanakkor ez a lépés számos kérdést vet fel.
Az egyik ilyen az alkatrészellátás: bár ez a még létező, el nem bontott gépek felhasználásával öt-tíz évig biztosan vállalható rendszert jelent. A 218-as mozdonyokat 1971–1979 között gyártották, az M41-eseket pedig 1972–1984 között építette a Ganz-Mávag, vagyis korban nagyjából megegyező erőforrásokról van szó. A német 16 hengeres mozdony teljesítménye 1800-1900 kW.
A másik és nagyobb gond lehet a vonatfűtés: a szaklap szerint átalakítások kellenek ahhoz, hogy a hazai 1500 V 50 Hz-es vonatfűtési rendszer szerint dolgozzanak a gépek. Kérdéses az is, hogy az újonnan regisztrált járművekre vonatkozó ETCS-kötelezettséget előíró szabályrendszert hogyan lehet alkalmazni.
Ezzel együtt is azonban a gépek megjelenése – amennyiben ez valóban bekövetkezne –
hasonló minőségi ugrást jelentene,
mint közel két évtizede a Halberstadter kocsik érkezése a magyar vasúthoz.
Legendás német szupervonatok száguldozhatnak Magyarországon: most van rá esély – videó
Kiárusítja ICE3-asainak egy részét a Deutsche Bahn. Új üzemeltetőt keresnek a 406-os sorozatú, nagy sebességű villamos motorvonatok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.