BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
közlekedés,Eastern,Railway,Station,In,Budapest.,One,Of,The,Big,Junctions, Keleti pályaudvar, vonat, vasút, vonatok, máv

Azt pletykálják, német mozdonyokat szerezhet be a MÁV: a Balatonnál vethetik be őket – videó

Nem megerősített iparági források szerint német mozdonyokat vásárolhat a MÁV. A 218-asok minőségi ugrást jelenthetnek a magyar vasutakon. A dízelmozdonyok a Balaton partján vagy az Alföldön állhatnak üzembe.

A folyamatos mozdonyhiányban szenvedő MÁV csoportnál a dán ME-k beszerzése mellett könnyen lehet, hogy újabb nagydízeleket szereznek be vagy bérelnek: ezek pedig a német 218-asok lehetnek – írja a Regionalbahn.hu.

közlekedés máv ,Eastern,Railway,Station,In,Budapest.,One,Of,The,Big,Junctions, Keleti pályaudvar, vonat, vasút, vonatok, máv
Német mozdonyokat szerezhet be a MÁV: a Balatonnál vethetik be őket /Fotó: Kurka Géza Corey / Shutterstock

A szaklap iparági forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy 5–15 darab közötti mozdony érkezhet. A MÁV-nál és a tulajdonosi jogkörben eljáró Építési és Közlekedési Minisztériumban komoly szándék van a beszerzésre, és az első darabok akár már nyárig megérkezhetnek Magyarországra.

Ezt azonban érdemes fenntartásokkal kezelni, már csak a már említett dán mozdonyok honosításának lassú folyamata miatt is. Akárhogy is, a jövőbeni 218-asok

a Balaton északi partján esetleg az Alföldön állhatnának majd szolgálatba egyszer,

ha a beszerzésükről szóló hírek igaznak bizonyulnak.

A mozdonybeszerzés vagy -bérlés kérdése égető

A MÁV csoport egyetlen, jelenleg személyvonatok továbbítására korlátozások nélkül alkalmas dízeltípusa, az M41-esek száma alaposan megfogyatkozott. Az elmúlt évek hazai üzemeltetési körülményei nem tettek jót a járműveknek, amit fokozott a forráshiány, így az életben tartásuk igen költséges, talán még a járműbérletnél is költségesebb móka. Éppen ezért lehet jó választás német 218-asok üzembe állítása, ugyanakkor ez a lépés számos kérdést vet fel.

Az egyik ilyen az alkatrészellátás: bár ez a még létező, el nem bontott gépek felhasználásával öt-tíz évig biztosan vállalható rendszert jelent. A 218-as mozdonyokat 1971–1979 között gyártották, az M41-eseket pedig 1972–1984 között építette a Ganz-Mávag, vagyis korban nagyjából megegyező erőforrásokról van szó. A német 16 hengeres mozdony teljesítménye 1800-1900 kW. 

A másik és nagyobb gond lehet a vonatfűtés: a szaklap szerint átalakítások kellenek ahhoz, hogy a hazai 1500 V 50 Hz-es vonatfűtési rendszer szerint dolgozzanak a gépek. Kérdéses az is, hogy az újonnan regisztrált járművekre vonatkozó ETCS-kötelezettséget előíró szabályrendszert hogyan lehet alkalmazni. 

Ezzel együtt is azonban a gépek megjelenése – amennyiben ez valóban bekövetkezne – 

hasonló minőségi ugrást jelentene, 

mint közel két évtizede a Halberstadter kocsik érkezése a magyar vasúthoz.

Legendás német szupervonatok száguldozhatnak Magyarországon: most van rá esély – videó

Kiárusítja ICE3-asainak egy részét a Deutsche Bahn. Új üzemeltetőt keresnek a 406-os sorozatú, nagy sebességű villamos motorvonatok.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.