Nincs abban semmi meglepő, hogy a különböző generációk eltérő stílusban vásárolnak, de az már érdekes, hogy ki milyen szempontokat vesz figyelembe, amikor költi a pénzét. A fiatalabb vásárlók – főleg a Z generáció és az ezredfordulósok – gyakrabban vásárolnak divatholmikat az interneten, mint az idősebb generációk. Ha a szüleik vagy nagyszüleik teszik ugyanezt, őket elsősorban a tervezett és szezonális igények vonzzák a webshopok világába. Az idősebb vásárlók jellemzően a kedvezményeket részesítik előnyben, a fiatalabbakat a kiváló minőség hozza lázba, az húzza be a vásárlásra – derült ki egy nemzetközi kutatásból.
Az ezredfordulón születettek és a fiatalabb, Z generációs fogyasztók csaknem fele havonta vásárol különféle divatcikkeket – ruhát, ékszert, táskát, egyéb kiegészítőket. A nők és az idősebb vásárlók – főleg az ötvenes X generáció és a hatvanas és még idősebb baby boomerek – az exkluzív kedvezményekre és jutalmakra vadásznak, a vásárlók fele ezekben a korosztályokban kifejezetten az engedményekre utazik.
Az elemzés szerint a magas minőség erős motivációs tényező a Z generáció (24 százalék) és az ezredfordulósok (30 százalék) számára is. Ahogy korábban a Világgazdaság is megírta, a luxusparfümök piacán is megjelent a generációs szakadék, a Z generáció igényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni, a nagy márkák keresik az ő kegyeiket is.
Eközben a kiskereskedelmi cégek azon dolgoznak, hogy megtalálják a vásárlók vonzásának és megtartásának legjobb módszereit. A szakértők azt mondják, egyetlen jó megoldás nincs, a kiskereskedők és a márkák is fontolják meg a marketingakciók keverékét, beleértve a mesterséges intelligencia által vezérelt személyre szabott ajánlatokat. Ma már a mindenkire érvényes ajánlat nem működik, mert nem fog mindenkinek ugyanaz tetszeni, ezért minimum életkorra és nemre szűrni kell – tanácsolják.
A nők 36 százaléka szerint az exkluzív kedvezmények, akciók vagy jutalmak miatt tér vissza egy webshopba. A férfiak 24 százaléka viszont azt válaszolta, hogy egy hűségprogram vagy a tagoknak szóló juttatások vonzzák őket. A jelentés azt is megállapította, hogy számos tényező játszik szerepet abban, ha a fogyasztó végül nem fejezi be a megkezdett vásárlást.
A leggyakoribb elrettentő tényezők:
Az is érdekes különbség, hogy a fiatalabb online vásárlók szeretnek kapcsolatba kerülni a márkákkal, inspirációt, ötleteket keresnek, és kihasználják a rövid ideig tartó villámakciókat. Ezzel szemben a baby boomer és az X generációs ügyfelek inkább a praktikumra és az értékre összpontosítanak.
Ezek a vásárlók árvezérelt ösztönzőket keresnek:
Vásárlási szokásaik kialakítása során a szezonális vásárlásokra és az alapos kutatásra helyezik a hangsúlyt, így a bizalomépítő eszközök, például a vásárlói vélemények és a minőségi garanciák elengedhetetlenek számukra az elkötelezettséghez.
A Z generáció nagy hatással van az egész család vásárlási döntéseire. Egyes kutatások szerint akár 77 százalékban befolyásolja a család döntését, mit választ a nagyobb gyerek, különösen olyan területeken, mint az élelmiszerek és a háztartási cikkek.
Ez a befolyás kulcsfontosságú demográfiai csoporttá teszi őket azoknak a kiskereskedőknek a számára, akik a többgenerációs piacokra szeretnének belépni. Ugyanis élelmiszerboltoktól az elektronikai cikkekig a Z generációnak jelentős szerepe van a család döntéseinek irányításában, különösen az online vásárlás, a termékértékelések és az ajánlások terén – hívják fel a figyelmet a szakértők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.