Június végére, július elejére fejezik be a horvátok a Pélmonostor és a magyar határ között vezető autópálya-szakaszt, a sztráda azonban várhatóan csak szeptembertől lesz használható – jelentette be Facebook-oldalán Hargitai János országgyűlési képviselő.
A Budapest és Eszék közötti utolsó, még hiányzó autópálya-szakasz építéséről korábban a Vecernji List című horvát hírportál közölt részleteket. Kiemelték, hogy a Budapestről induló és Pélmonostoron, Eszéken, valamint Szarajevón keresztül az Adriai-tengerig, Plocéig tartó közlekedési folyosó horvátországi szakasza 88,6 kilométer, amelyből 83,6 kilométer már elkészült. A fennmaradó öt kilométer, amely Pélmonostortól a magyar határig húzódik, júniusig lesz kész.
Az utolsó, még hátralévő szakasz megépítésére 2023 augusztusában szerződött a minisztérium az Osijek Koteks vállalattal. A beruházás értéke 46 millió euró, amelyet teljes egészében az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszíroz.
A Bama, a Baranya vármegyei hírportál cikke szerint a szóban forgó öt kilométeres szakaszon nyolc objektum épült, köztük egy viadukt, két felüljáró és öt híd. A leghosszabb a Karasica-viadukt, amely 318 méteres, és a Karasica folyót, valamint a Pélmonostor–Magyarbóly vasutat íveli át.
A magyarországi autópálya-szakaszt (M6) a horvát határig már tavaly befejezték. A horvát szakasz megépítésével Eszékről Budapestre kevesebb mint két óra alatt lehet majd eljutni, ezzel a magyar főváros utazási időben közelebb kerül a kelet-szlavóniai városhoz, mint Zágráb.
Mivel a horvátok jól haladnak az építkezéssel, június végére, július elejére be is fejezik a beruházást. Ezt Hargitai János is megerősítette.
Az viszont sokak számára rossz hír, hogy a használatba vételére még várni kell, az azt megelőző különböző hatósági eljárások várhatóan csak szeptemberre zárulnak le. Vagyis nyári főszezonban, amikor sok magyar nyaraló igyekszik a horvát tengerpartra, még nem tudjuk használni az autópálya ezen szakaszát.
A magyarországi és a horvátországi szakaszok fontos részét képezik az úgynevezett páneurópai folyosónak. Habár az új szakasznak köszönhetően Budapest és Bosznia-Hercegovina között mintegy 300 kilométeren utazhatunk majd összefüggő autópályán, ez még nem segít a Dalmáciába tartó utakon, ugyanis a sztráda 325 kilométeres boszniai szakaszából mindössze 138 kilométer épült meg eddig, és a hátralévő szakaszok várhatóan 2030-ig készülnek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.