BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriási összegeket fizettek már vállalatok az űrbéli marketingért

Az űr kecsegtető lehetőséget jelent a vállalatok számára ahhoz, hogy egy-egy marketingötlet megvalósításával is felhívják magukra a figyelmet. Így az űrbe nemcsak az űrhajósok által magukkal vitt személyes tárgyak jutnak fel, hanem multinacionális cégek termékei is.

Az űrhajósok szolgálati előírásában szereplő eszközökön túl az egyes nagyvállalatok által kifejlesztett termékek is gyarapítják az űrbe jutott tárgyak listáját. Ezt a listát kiegészítik olyan tárgyak is, amelyeket a vállalatok részben promóciós, részben demonstrációs céllal juttattak a világűrbe – írja Kapu Tibor kutatóűrhajósnak a Nemzetközi Űrállomásra való elindítása kapcsán az Origo.

UZNANSKI-WISNIEWSKI, Slawosz; WHITSON, Peggy; KAPU Tibor, űrhajós
A HUNOR-program által közreadott képen felbocsátják a SpaceX amerikai űrkutatási magánvállalat Falcon 9-es rakétájával összekapcsolt Crew Dragon személyszállító űrhajót a floridai Cape Canaveral Kennedy Űrközpontjában 2025. június 25-én, melyen Kapu Tibor magyar űrhajós is utazik / Fotó: HUNOR / Hornok Dávid / MTI

Űrhajósok óráitól a szalámis pizzáig

A lap példaként említi az Omega óramárkát. Egy-egy ilyen márkájú órát az Apollo-küldetések űrhajósai viseltek. A cikkből pedig az is kiderül, hogy a vállalatok borsos összegeket voltak hajlandók fizetni azért, hogy az űrt használhassák promóciós eszközként. Például a Pepsi 1996-ben 5 millió dollárt fizetett azért, hogy a cég egyik üdítős dobozának másolata az orosz Mir űrállomás előtt lebegjen, a Pizza Hut pedig 2001-ben szalámis pizzát juttatott a Nemzetközi Űrállomásra.

További érdekes űrmarketingpéldákért olvassa el az Origo összeállítását!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.